Социалните мрежи все по-харесвани за предизборна кампания
Телевизията е най-предпочитаната медия от политиците, вярват й 68% от българите
/ брой: 79
Социалните мрежи, блоговете и сайтовете за споделяне печелят все повече доверието на българите по време на предизборната кампания, обяви Орлин Спасов от фондацията "Медийна демокрация". Той се позова на данни на "Евробарометър" за доверието в медиите от ноември 2012 г. Спасов посочи, че в интернет ще се разгърне сериозна предизборна борба, почти толкова важна, колкото и в останалите медии, и това ще е новият момент в предстоящата предизборна кампания.
Водещите партии сега навлизат доста агресивно в онлайн пространството, което генерира високо ниво на доверие, смята експертът. Той обаче посочи, че има голяма линия на разделение в харесването между социалните мрежи и новинарските сайтове. Като цяло за интернет доверието е 42 процента, но по отношение на социалните мрежи, блоговете и сайтовете за споделяне то нараства до 61 процента през последните години. В ЕС доверието към социалните медии е 50 на сто, което поставя страната на едно от най-високите места, поясни Спасов.
Проучването сочи, че сред традицинните медии в България най-високо е доверието към телевизията - 68%, срещу 29% от запитаните, които не декларират такова. Тези показатели са по-високи от средното за Европейския съюз, където доверието е 48 на сто.
След телевизията се нарежда радиото, което събира 51 на сто доверие срещу 34% недоверие. Сходна е ситуацията в ЕС, където 54 на сто имат доверие към радиото, 38% - не.
В дъното на класацията са печатните издания. 43 на сто от участниците в допитването са отговорили, че имат доверие в тях, а 46 на сто са отговорили с "не". Единствено тук недоверието надхвърля доверието, което ще бъде важно по време на кампанията, коментира Спасов. В ЕС данните посочват 40 на сто доверие срещу 54 на сто, които са скептични към този тип медия. За губещата влияние преса, където доверието през 2012 г. е спаднало с 2% спрямо 2011 г., Спасов посочи, че това се дължи на директното пренасяне на икономически интереси в медийната сфера.