27 Юли 2024събота15:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Софийският участък от "Хемус" с 10 см по-тънък асфалт

/ брой: 35

автор:Дума

visibility 118

Служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков направи нови шокиращи разкрития за качеството на пътното строителство в България. Потресаващ пример е отсечка от магистрала "Хемус", по която близо една трета от асфалтовия слой е спестен, а в замяна на това шлаката в основата е над нормата. Става дума за участъка София - Яна.

"При изискване за 28 см асфалт взетите проби са показали наличие между 18 и 21 см, а шлаката в земната основа е в голямо количество", обясни Шишков пред Нова телевизия. Той уточни, че в тази част на магистралата строителството е започнало през 2011 г., движението е пуснато през 2013-а, а разрешението за ползване е издадено с 3 години закъснение - през 2016 г. "Удивително е, че нито фирмата надзорник, нито държавните контролни органи са забелязали, че отсечката е изпълнена с огромни икономии на асфалт", каза Шишков.

МРРБ и МВР ще продължат съвместните проверки по ключови шосета, тъй като се очертава тревожна картина. "В голямата си част пътищата не са направени според одобрените проекти. Не можахме да си построим магистралите, построихме по-малко от половината, а вече започваме да ремонтираме тези, които сме построили", коментира  министърът. 

Министърът даде информация какво предстои за незавършените лотове на "Хемус": "На 5-и лот ще бъде премахнато незаконното строителство, извършено до този момент, и ще бъдат одобрени проектите за 5-и и 6-и лот, за да може да започне строителството там. Одобрен е подробният устройствен план на 9-и участък. Четвърти лот е в капан, тъй като има голям обхват незаконно строителство", посочи Шишков.

Той е категоричен, че за отсечките, за които са раздавани аванси, индексиране на цените по договорите няма да има. "След като имат 35% аванс, трябва да продължат да строят. След като са взели аванс, а в договорите им няма условия за индексиране, няма как да получат такива пари", заяви министърът. 

България пак се размина с нови влакове

автор:Дума

visibility 935

/ брой: 141

Най-опасният пожар са некадърниците с власт

автор:Дума

visibility 943

/ брой: 141

КЗК даде зелена светлина на БАКБ да купи Токуда банк

автор:Дума

visibility 767

/ брой: 141

Военен съюз срещу Иран

автор:Дума

visibility 854

/ брой: 141

ЕК заведе три дела срещу България

автор:Дума

visibility 890

/ брой: 141

Гърция екстрадира българин в САЩ

автор:Дума

visibility 799

/ брой: 141

Германия отказва войници и оръжия срещу Русия

автор:Дума

visibility 852

/ брой: 141

Душата и сърцето на БСП

автор:Александър Симов

visibility 217

/ брой: 141

Бузлуджа е началото

visibility 159

/ брой: 141

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ