09 Август 2020неделя17:29 ч.

Ремонти по бул. "Тодор Каблешков"

На фокус

Софийски ремонти - семпло лято 2020

Заради коронакризата Столичната община намали парите за обновление на пътната мрежа в града

/ брой: 117

автор:Деси Велева

visibility 508

Плановете на Столичната община за реконструкция и обновяване на улици, които са в лошо състояние или имат нужда от разширение, пак няма да успеят да се осъществят в пълна степен през годината. Този път извинението е добро - извънредното положение и драматичното свиване на приходите в общинската хазна. По предложение на кметския екип от плановете на общината още през април отпаднаха ремонтите на ул. "Народно хоро" в "Овча купел", на транспортния тунел на НДК, на бул. "Генерал Скобелев" и "Чепинско шосе". Все пак епидемиологичната обстановка не успя да постави бариера пред останалите летни пътни ремонти в сезон 2020, макар че програмата е повече от семпла. Част от тях започнаха, причинявайки редица неудобства за активно пътуващите столичани, други няма да доведат до съществени трудности в придвижването.  

***

Един от първите ремонти, който тръгна с фанфари в последните дни на май, е разширението на бул. "Тодор Каблешков". Договорът с фирмата изпълнител "Трейс Груп Холд" бе подписан преди повече от година и стоеше в стартова позиция до осигуряване на средствата - близо 11 млн. лева. Срещу тази сума "Трейс" трябва за разшири дясното платно, така че пътят да стане 12 метра широк. Работната дейност ще е в седем етапа и трябва да приключи за пет месеца. Всъщност, за този период ще трябва да се разшири платно, дълго едва 1 километър - в участъка от бул. "България" до ул. "Луи Айлер". Булевардът се очаква да стане четирилентов, с две велоалеи, с тротоари, а по средата се планира бъдещо трамвайно трасе. Нетрадиционна идея е всички участници в движението да са на различни нива за по-голяма сигурност - проект, който носи доста неизвестни.

Веднага след старта на ремонта се доби впечатлението, че той е пълен с неясноти. Оказа се, че в рамките на два месеца ще бъдат обновени едва 350 метра от трасето - от бул. "България" до ул. "Боянски водопад". Тъй като е съмнително, че финансирането на останалата част от пътя ще бъде осигурено през тази година, вероятно част от шумната рекламна кампания за началото на ремонта е била само за отвличане на вниманието. Положителното за столичани е, че работата по участъка не води до спиране на движението и съответно ще са по-малко неудобствата.  

В средата на юни тръгна и друг дългоочакван проект на Столичната община. Участък от Южната дъга на Околовръстния път също ще бъде разширен, като работата по него трябва да приключи до 10 септември. Заради това бе затворено платното между пътен възел "Младост" при "Бизнес парк" до ул. "Самоковско шосе" при Горубляне. Намерението е съществуващият двулентов път да се разшири до шест ленти, както и да има две локални платна и тротоари. Идеята е с разширението на Южната дъга да се осигури връзката между магистралите "Струма" и "Тракия". Работата по реконструкцията и изграждането на 6-километровата отсечка от градския ринг започна още през октомври миналата година, а изпълнител е "ГБС - Инфраструктурно строителство". Сега затварянето на новия участък е наложително заради разрушаването на надлеза при 40-ти километър, който е в лошо състояние.  

Все още се бави стартът на друг отдавна очакван ремонт - на последната част от платното от бул. "Монтевидео" в район "Овча купел". Първоначално зам.-кметът по строителството Цветан Божинов обяви началото за 15 юни, впоследствие датата бе изместена на 20 юни. Очаква се улицата да се ремонтира в участъка откъм метростанцията, за да се даде възможност за цялостно свързване със спирката на метрото. 

Пълна мъгла в сроковете на изпълнение тегне от година и върху обновлението на части от улиците "Асен Йорданов" и "Искърско шосе" в район "Искър". Участък от малко над 3 км трябваше да бъде ремонтиран до ноември 2019 г., но отлагания по различни причини още пречат отсечката да бъде официално обявена за готова. Поредното затваряне на част от бул. "Асен Йорданов" между бул. "Проф. Цветан Лазаров" до ул. "Капитан Димитър Списаревски" ще продължи до 10 юли. Както ДУМА вече писа, 3,5-километровото трасе се ремонтира срещу 10 млн. лева, а рехабилитацията на предишната отсечка от него по бул. "Искърско шосе" между ул. "Туше Делииванов" и ул. "Илия Бешков" приключи през май също след поредица от смяна на крайните срокове.  

Графиците на изпълнение не са силната страна на Столичната община и затова още няма знак за официалното закриване на строителната площадка по бул. "Филип Кутев". Работата по него трябваше да приключи по план в средата на юни. Улицата ще е с четири ленти, ново осветление и трамвайни релси. Ремонтираният участък от бул. "Черни връх" до "Симеоновско шосе" е с дължина 500 м, а стойността на реконструкцията е 3,5 млн. лева! 

В сметките на столичното кметство до края на тази година влизат още основни ремонти на бул. "Първа Българска армия", ул. "Кукуш" и ул. "Йосиф Щросмайер", които трябва да започнат веднага след приключването на процедурите по избор на изпълнител. Тъй като между намеренията за начало на строителен обект и окончателно подписване на договор с фирма времевият интервал обикновено е доста обширно понятие, едва ли работата по тях ще започне скоро. 

Въпреки че няма изгледи да се постави начало на още един столичен обект в близко време, той не може да не бъде споменат в тазгодишните общински планове, тъй като обсъждането му вече започна, и то не без недоволство от страна на столичани. Идеите за разширяването на Западната дъга на Околовръстния път неприятно изненадаха част от хората при обявяването им през май. Тази част от най-важната пътна артерия в София е известна с непрекъснатите си задръствания, а по проекта на практика се работи вече три десетилетия. Затова облекчаването на трафика е с неотложна важност. Проектът за разширение обхваща участък между кварталите "Бъкстон" и "Люлин" и предвижда тунели, естакади и пътни възли в рамките на 6,8 километра с общо 6 ленти. Всичко това ще струва около 300 млн. лева. Планът предвижда тунел да извежда трафика от Околовръстното от "Младост" към "Княжево" и Перник. Жителите на "Княжево" вече изразиха протеста си срещу проекта, който включва и разширяване на  бул. "Цар Борис III" в участъка от ул. "Никола Петков" до спирка "Планинец". Според тях той ще се превърне в скоростна отсечка, а хората не искат под прозорците им да има интензивен трафик. 

Така че и този проект на Столичната община няма да мине с единодушие и безконфликтно. Въпросът отново е кога той ще се реализира, със или без съгласието на всички. И ще бъдат ли спазени поставените срокове.

60% спад на чуждите туристи у нас

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 150

Искат сервитьорите да са без маски на открито

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 150

Банките очакват забавяне на кредитната активност

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 150

Турция ще произвежда електромобили

автор:Дума

visibility 457

Врътки срещу гражданското общество

автор:Славчо Кънчев

visibility 691

/ брой: 150

Конференцията на крадците

автор:Христо Георгиев

visibility 1235

/ брой: 149

Вдъхновителят на българската идея

автор:Дума

visibility 496

/ брой: 149

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ