09 Ноември 2024събота01:02 ч.

ВРЕМЕТО:

В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд. В събота вятърът ще се ориентира север-североизток и ще се усили. С него ще прониква по-студен въздух и максималните температури в по-голямата част от страната ще бъдат между 8° и 13°, в София - около 13°, на морския бряг – 10°- 11°, на места в Южна България - до 15°- 16°. Облачността ще се увеличава и в края на деня в североизточните райони ще завали дъжд.

София се оплете и с частните автобусни линии

Превозвачите водят дела и се отказват от договорите си

/ брой: 99

автор:Деси Велева

visibility 490

Деси ВЕЛЕВА


След като стана ясно, че Столичната община тотално е закъсала с общинския градски транспорт, се оказа, че се е оплела и с частните превозвачи. Това са "МТК Гроуп", която вози по 16 линии, и "Еридан транс", поела автобусната линия 260. По време на обсъждането на икономическата рамка на транспорта за тази година на заседание на ресорната комисия към СОС стана ясно, че едната фирма продължава да води дела срещу общината за неизпълнени ангажименти, а другата иска да прекрати договора си с кметството. 

"Предстоят да се вземат решения по съдебни дела за 6 млн. лева и още за 3 млн. лева от лихви като неустойка заради проваленото споразумение между нас и общината", заяви пред общинските съветници Росен Илиев, управител на "МТК". Според него фирмата му вече е спечелила 15 дела срещу кметството и предстои да се вземат решения по още 5, които очаква да спечели. Съдебните искове са заради неспазени от страна на Столичната община договорни отношения за изплащане на индексации. Именно заради заведени дела през 2020 г. бе подписано ново споразумение за индексация на цените, по които фирмата вози пътници, но според Илиев то е бламирано. ДУМА припомня, че договорът на общината с "МТК" е за още 3 години.

Другият частен превозвач "Еридан транс" пък е заявил, че иска прекратяване на договора си с общината за автобус 260. Управителят Митко Димитров заяви, че фирмата му вози по договор от 2008 г. до обявяването на конкурс, но такъв досега няма. През 2009 г. за последно е направена индексация на цената на километър пробег, която общината му заплаща. "Работата на тази ниска цена става невъзможна, затова започнахме процедура по прекратяване на отношенията с кметството", заяви пред съветниците Димитров. 

По време на заседанието на транспортната комисия общинските оператори, които обслужват електро и автотранспорта, както и метрото, обосноваха исканията за по-високи цени за километър пробег. Със сериозни задължения към СДВР се оказа "Метрополитен", като дружеството дължи близо 10 млн. лева за охрана на станциите.

Служители в АЯР на протест за по-високи заплати

автор:Дума

visibility 781

/ брой: 214

"Лукойл": Не продаваме рафинерията в Бургас

автор:Дума

visibility 748

/ брой: 214

25 нови влака от "Шкода" пристигат до 2026 г.

автор:Дума

visibility 591

/ брой: 214

Брюксел разследва "Виза" и "Мастъркард" за таксите

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 214

Управляващата коалиция в Германия се разпадна

автор:Дума

visibility 745

/ брой: 214

Харис обеща помощ на Тръмп до инаугурацията

автор:Дума

visibility 762

/ брой: 214

В САЩ разработват план за мир в Украйна

автор:Дума

visibility 739

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 706

/ брой: 214

Пътят на разбитите надежди

автор:Александър Симов

visibility 651

/ брой: 214

Непредсказуемият Тръмп

visibility 657

/ брой: 214

БСП е микросвят, отражение на прехода

visibility 681

/ брой: 214

Агнето сито и вълкът цял

автор:Гарабед Минасян

visibility 704

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ