София се оплете и с частните автобусни линии
Превозвачите водят дела и се отказват от договорите си
/ брой: 99
Деси ВЕЛЕВА
След като стана ясно, че Столичната община тотално е закъсала с общинския градски транспорт, се оказа, че се е оплела и с частните превозвачи. Това са "МТК Гроуп", която вози по 16 линии, и "Еридан транс", поела автобусната линия 260. По време на обсъждането на икономическата рамка на транспорта за тази година на заседание на ресорната комисия към СОС стана ясно, че едната фирма продължава да води дела срещу общината за неизпълнени ангажименти, а другата иска да прекрати договора си с кметството.
"Предстоят да се вземат решения по съдебни дела за 6 млн. лева и още за 3 млн. лева от лихви като неустойка заради проваленото споразумение между нас и общината", заяви пред общинските съветници Росен Илиев, управител на "МТК". Според него фирмата му вече е спечелила 15 дела срещу кметството и предстои да се вземат решения по още 5, които очаква да спечели. Съдебните искове са заради неспазени от страна на Столичната община договорни отношения за изплащане на индексации. Именно заради заведени дела през 2020 г. бе подписано ново споразумение за индексация на цените, по които фирмата вози пътници, но според Илиев то е бламирано. ДУМА припомня, че договорът на общината с "МТК" е за още 3 години.
Другият частен превозвач "Еридан транс" пък е заявил, че иска прекратяване на договора си с общината за автобус 260. Управителят Митко Димитров заяви, че фирмата му вози по договор от 2008 г. до обявяването на конкурс, но такъв досега няма. През 2009 г. за последно е направена индексация на цената на километър пробег, която общината му заплаща. "Работата на тази ниска цена става невъзможна, затова започнахме процедура по прекратяване на отношенията с кметството", заяви пред съветниците Димитров.
По време на заседанието на транспортната комисия общинските оператори, които обслужват електро и автотранспорта, както и метрото, обосноваха исканията за по-високи цени за километър пробег. Със сериозни задължения към СДВР се оказа "Метрополитен", като дружеството дължи близо 10 млн. лева за охрана на станциите.