20 Май 2024понеделник00:58 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Соф Кънект" взе концесията за летище София

Френско-германският консорциум ще строи трети терминал за над 600 млн. евро

/ брой: 136

автор:Дума

visibility 1821

Консорциум "Соф Кънект" с водещ партньор парижкия фонд "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" и с участието на оператора "Флугхафен Мюнхен" е предпочетен за концесионер на летище София, обяви вчера министърът на транспорта Росен Желязков. При отварянето на офертите преди два месеца френско-германският консорциум се очертаваше да заеме трето място по критерия за чист размер на предложеното концесионно възнаграждение за държавата. Според всички останали критерии за оценка обаче офертата му е получила най-високата оценка от 86,12 точки от 100 възможни. Фондът "Меридиам" е базиран в Париж и инвестира в инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка, а "Флугхафен Мюнхен" управлява летището в Мюнхен.

Те предложиха годишно концесионно възнаграждение от 24,54 млн. евро, или 32% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година. Очерталият се при подаването на офертите фаворит - френско-турският консорциум "Ей Ди Пи/ТАВ", даде най-високото годишно концесионно плащане от 32,82 млн. евро, или 42,8% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година и втора по размер инвестиция в развитието на летището в следващите 35 години.

От "Соф Кънект" представиха амбициозна стратегия за развитието на летището и ръста на пътниците, която ще бъде реализирана в четири фази. През първата е предвидено увеличаване на пасажерите до 8,8 млн. до 2022 г. Планирано е да се направи ремонт на терминалите 1 и 2, както и открит паркинг за автомобили. Втората фаза на проекта им предвижда увеличаване на пътниците до 12,3 млн. до 2030 г. Тогава ще бъде направена и най-голямата инвестиция в изграждането на нов, трети терминал от 608 млн. евро. Третият терминал ще бъде разположен на около 800 метра от станцията на метрото и ще има 11 местостоянки. Разстоянието от летището до самолета ще се минава пеш от пътниците, а не по-ръкав заради предпочитанията на нискобюджетните авиокомпании. Ще бъде построен и нов паркинг за 1459 автомобила. През третата фаза на развитие е планирано броят на пътниците да нарасне до 14,5 милиона до 2035 г. Заложено е новият терминал да бъде разширен с още 10 местостоянки, а най-старият терминал 1 да се превърне в карго летище.

През последната, четвърта фаза ще продължи разширяването на третия терминал, а пътниците ще се увеличат до 18 млн. през 2040 г. Новият терминал и реконструкцията ще се изпълняват от партньора на "Меридиам" - австрийската "Щрабаг", която е добре известна на българския пазар. Компанията участва в изграждането на втория терминал на софийското летище и имаше доста проблеми с пускането му в експлоатация, включително се стигна до съдебни претенции между "Щрабаг" и държавата.

"Соф Кънект" обещава още летищните такси да останат "конкурентни", както и да изградят авиационна академия за обучение на кадри. Техен финансов консултант е "УниКредит". Консорциумът декларира, че може да набере над 420 млн. евро външно финансиране от международни финансови корпорации и банки, както и да ангажира 130 млн. евро собствен ресурс за инвестиции в летище София.

Както е известно, БСП се обяви срещу концесията на най-голямата аерогара у нас с мотива, че така се застрашава националната сигурност. Нейният сигнал по въпроса бе отхвърлен от прокуратурата. 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1435

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1386

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1408

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1530

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1454

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1549

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1665

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1640

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1551

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ