11 Август 2020вторник15:17 ч.

Skoda Fabia RS - новата чешка летяща стрела

/ брой: 152

автор:Дума

visibility 1607

Едва ли всички автомобили на Skoda могат да се асоциират директно с емблемата на марката - летящата стрела. Но има един модел, който от няколко десетилетия й отговаря напълно - легендарните автомобили с обозначение R и RS. Първото купе Skoda 110R се правеше от 1970-а до 1980-а, имаше разположен отзад двигател 1,1 литра с мощност 63 к.с. Е, тя не беше точно "стрелата", а вариантите й с обозначение 130 RS. Нисколетящите чешки "самолети" оставиха неизгладимо впечатление и у българските фенове на моторния спорт с участията си в нашите кръгове на пистовия и рали-шампионати на тогавашните соц.страни "Мир и дружба" на трасето в курорта Албена.
В годините след избухването на демокрацията и превземането на Skoda от Volkswagen беше логично да се възобнови спортната моделна линия и новата Fabia RS се появи в гамата на старата чешка марка през 2003 година. И при нея чехите останаха верни на изненадата - под капака на цивилната бегачка имаше... дизелов двигател! 130 "кончета", навярно за да засили връзката с миналото,  1,9 литра, 310 Нм в съчетание с шестстепенната предавателна кутия направиха малката Fabia RS истинска пътна ракетка - 9,6 от 0 до 100, 210 км/ч по заводски данни. Всъщност те не отразяват напълно истинската динамика на колата, чиято сила беше в "снарядното" ускоряване и реалното"преизпълнение" на заводските показатели. Капак на всичко беше и направо смешния за сериен модел с такива динамични показатели разход на гориво.
След такова наследство повече от интересно е да се види новото поколение на RS-ката? Както и нормалната обновена Skoda Fabia, версията RS има нова радиаторна решетка и светлини, но е с по-агресивни брони и хромирана двустволка на ауспуха. Другите знаци на различието - черни странични огледала, 17-цолови джанти, понижен с 15 мм пътен просвет, червени спирачни апарати, неголям спойлер на петата врата и, естествено, логата RS. Skoda RS за пръв път получава зелен цвят, който е реверанс по посока на бойната Фабия S2000, но не са забравени и традиционните син, черен, жълт, червен и сребърен цвят. Освен това се предлага и избор на цвета на джантите - бял, сребърен или черен.
По примера на по-голямата Octavia, сега и за малката Fabia RS се предлага вариант комби. Това става за пръв път в сегмент B - спортно комби с двигател 180 "кончета"! Комбито Skoda Fabia RS Combi е по-дълго от хечбека с 247 мм (4276 срещу 4029 мм), но надбавката е за сметка на увеличения заден надвес. Междуосието е еднакво - 2454 мм.
За разлика от предишния модел обаче двигателят не е дизелов, а бензинов 1.4 TSI с механичен компресор, турбина и директно впръскване на горвото. Механичният компресор работи до 2400/мин. и изключва при 3500/мин. Тогава се задейства турбото и се постига "табунчето" от 180 "кончета". И те не хрупат много трева - заявеният среден разход е 6,4 литра на 100 км път. Е, като се разбеснеят, и десетте литра не са граница...
Хечбекът и комбито се ускоряват от място до 100 за еднакво време - 7,3 сек., но максималната скорост е по-голяма на... комбито - 226 срещу 223 км/ч. Аеродинамика... Но Volkswagen Polo GTI със същия двигател и кутия достига 100 км/ч за само 6,9 сек., а максималната скорост е 229 км/ч. "Орднунг мус зайн" /ред трябва да има - нем./, все пак чешката марка е немска.
При новия модел механичната предавателна кутия е заменена с роботизирана. Това е явно политика на концерна VAG, след като Skoda Fabia RS е поредната след SEAT Ibiza CUPRA и Volkswagen Polo GTI със седемстепенен "робот" DSG с двоен съединител.
Фабии RS има много добър интериор за класа си, като екстра се предлага и парктроник. Седалките са същите като при Fabia Sport и предлагат отличен компромис между спорт и комфорт. Фирмената навигация с 5-инчов дисплей е наречена в чест на пътешественика Руал Амундсен, по аналогия с вече известното устройство с име Колумб.
Интересна е системата за електронна имитация на блокировката на диференциала XDS, която работи на базата на алгоритмите на ESP и при фиксиране приплъзване на вътрешното за завоя колело го поспира със спирачката, което пък позволява прехвърляне на по-голям момент на натовареното външно колело.

Автобусните превозвачи поискаха по-нисък ДДС

автор:Дума

visibility 173

/ брой: 152

Затварят хотели по морето

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 152

Любомир Дацов: С мерките правителството купува симпатии

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 152

Добивът на домати и пипер се срина

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 152

Евакуираха Доналд Тръмп след стрелба край Белия дом

автор:Дума

visibility 181

Масови протести след изборите в Беларус

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 152

Основателят на "Белите каски" е мамил Запада

автор:Дума

visibility 355

/ брой: 152

Протестен марш на пробудения дух

visibility 383

/ брой: 152

Анатомия на един протест

visibility 434

/ брой: 152

Датата

автор:Дума

visibility 169

/ брой: 152

Живко Георгиев: Властта няма друг ход, освен оставка

автор:Дума

visibility 624

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ