Скандал за социология на дебатите по бТВ
/ брой: 136
Социологическата агенция на Румяна Бъчварова, началник на политическия кабинет на министър-председателя Бойко Борисов "Маркет линкс", стана причина за скандал по време на дебатите за президентския пост по бТВ. От телевизията обявиха, че това е агенцията, която в реално време ще прави проучване за това, кой е спечелил одобрение в дискусията.
Темата за това повдигна Ивайло Калфин. "Ако искате, мерете с "Маркет линкс", ако искате, питайте премиера Борисов какво мисли", пошегува се кандидатът на левицата. Засегнати от критиката за избор на социологическа агенция, водещите на диспута Анна Цолова и Виктор Николаев предложиха на участниците в дебата да изберат друга агенция, която да направи паралелно проучване на рейтинга на тримата кандидат-президенти. Тогава Меглена Кунева обясни на Цолова и Николаев, че не бива да молят участниците в дебата да посочат сами социологическата агенция, защото самата медия трябва да си свърши работата добре в това отношение и да заслужи доверието на зрителите.
Кръгът въпроси в останалото време бе от социалната политика, през националната ситурност и темата за отбраната. Имаше и лични въпроси като какъв хляб си купувате и колко струва кампанията ви. Плевнелиев, подкрепян в първата част от дебата от кандидата за вицепрезидент Маргарита Попова, не направи опит да бъде по-различен от досегашните си изявления. Вместо него често се намесваше Попова с познатите обяснения за президентската институция.
Ивайло Калфин бе избрал мотото за социалния президент и социалната държава. Той поиска повече права на президента да свиква референдуми и призова за баланс на властта. Като напомни за обвързването на агенциите с ГЕРБ, препоръча на избирателите да гласуват с главите си, а не с телевизорите. Калфин подчерта, че ще направи референдум за добива на шистов газ в България, ако бъде избран за президент.