Скандал с купуване на лични данни в партията на Меркел
Разкрития за това, че пощенският концерн "Дойче пост" е събирал лични данни на свои клиенти и ги е прелагал на политически партии направи в. "Билд". Според изданието преди предизборната кампания през 2017 година партията на Ангела Меркел е купувала такива данни.
"Билд" пише, че още през 2005 година "Дойче пост" са започнали да продават лични данни чрез дъщернята компания "Дойче пост Директ".
През 2017 г. част от информацията за клиентите с цел анализ на политическите предпочитания са купили Християндемократическият съюз на Ангела Меркел и Партията на Свободните демократи. Двете политически сили потвърдиха, че са купували данни, а от "Дойче Пост" подчертаха, че не са предавали персонална информация, по-конкретно адреси, и са спазвали действащото законодателство.
В същото време данните съдържат такива сведения, като пол, образование, покупателна способност, възраст, дали сте собственик на жилище или кола.
Припомняме, че подобен скандал с лични данни избухна около Фейсбук. Стана ясно, че информация за милиони потребители на социалната мрежа са използвани от британската фирма "Кеймбридж Аналитика", за да разработи алгоритъм за политическите предпочитания на избирателите.