Шефове от АПИ и директорът на "Трейс" с обвинения за катастрофата край Своге
Двама бивши шефове от АПИ и изпълнителният директор на фирма "Трейс" получиха обвинения за катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души миналото лято.
Софийската градска прокуратура е повдигнала обвиненията на 17 април.
Обвинените са Дончо Атанасов и Светослав Глосов, членове на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" към деня на катастрофата. Обвинени са още изпълнителният директор на строителната фирма "Трейс - София" ЕАД, коятто е изпълнител на ремонта на пътя, техническият ръководител, началникът на асфалтовата база и инженерът, осъществяващ строителен надзор на строителните дейности.
Глосов и Атанасов са с мерки за неотклонение - парична гаранция в размер на 10 000 лева.
Другият обвиняем - Б. Иванов - е с гаранция от 15 000 лева, а останалите обвиняеми - с гаранция от 2 000 лева.
Разследванията по двете дела продължават, допълват от прокуратурата.
От държавното обвинение пишат, че доказателствата, които са събрани в хода на разследването, са обосновали повдигане на обвинения на Атанасов и Глосов, за това, че в качеството си на членове на Управителния съвет на АПИ, отговарящи за дейността на Дирекция "Управление на стратегически инфраструктурни проекти" и дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура", двамата не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ.
Според прокуратурата те направили това с цел да набавят облага за строителната фирма ДДЗД "Трейс Своге", от което са настъпили значителни вредни последици.
СПГ сочи, че двамата имали за цел да набавят облага за "Трейс Своге", която се изразява в неизвършването за сметка на дружеството на ремонт за отстраняване на констатираните дефекти.
От това са настъпили значителни вредни последици за всичките водачи на превозни средства в участък 3 от пътя ІІ-16 "Своге - Нови Искър".
Последиците се изразявали в поставянето на водачите в опасност от реализиране на пътно произшествие, вследствие на по-дълъг спирачен път, както и загуба на стабилност на превозните средства при маневра, вследствие на намаленото съпротивление на хлъзгане на посочения участък.