Шедьоври от полската класическа музика
Антони Вит дирижира първия концерт на Софийската филхармония
/ брой: 1
Легендарният диригент Антони Вит излиза на сцената на зала "България" на 9 януари за първия концерт на Софийската филхармония през 2020 г. В програмата маестрото е подбрал шедьоври от полската класическа музика: Увертюра към операта "Халка" от Станислав Монюшко, "Станислав и Анна Освиенцимови" от Мечислав Карлович, "Кшесани" от Войчех Килар и "Стабат Матер" от Карол Шимановски. Солисти са Ивона Хоса, Ева Марчинец и Ярослав Бренк. Билетите са от 12 до 25 лв. и може да се намерят на касата на зала "България" и на eventim.bg.
Ученик на Кшищоф Пендерецки, асистент на Херберт фон Караян, дългогодишен директор и главен диригент на оркестъра на Полската телевизия и радио, артистичен директор на Варшавската филхармония, Антони Вит е номиниран 7 пъти за "Грами" за записите на произведения от Пендерецки и Шимановски. Получава наградата през 2013-а за записите на "Фонограми", Концерт за валдхорна, Партита, "Пробуждането на Яков" и "Анаксис" от Пендерецки. Носител е и на наградите "Diapason d'Or", "Grand Prix du Disque de la Nouvelle Academie" и "Classical Award". Работил е с Берлинската филхармония, Дрезденската държавна капела, Лондонския Кралски филхармоничен оркестър, Симфоничния оркестър на Би Би Си, Оркестъра при академия "Санта Чечилия", Петербургската филхармония, Симфоничния оркестър на NHK и мн. др. Осъществил е поредица световни премиери, включително на произведения от Пендерецки и Килар ("Септемврийска симфония" на Войчех Килар е посветена на диригента). За забележителната си творческа дейност и популяризиране на полската музика в страната и чужбина е удостоен с "Брилянтна диригентска палка".
Антони Вит има повече от 200 записа, сред които е и получилият широка известност запис на "Алпийска симфония" на Рихард Щраус с Държавната капела на Ваймар. Любопитна подробност е, че по специалност Антони Вит е юрист, но в един момент разбира, че трябва да свърже живота си с музиката и сменя професията. Работи известно време със знаменития австрийски диригент Херберт фон Караян, за когото си спомня: "Караян беше изключително трудолюбив, музикантите го уважаваха за това, че може да работи безспир по 10 часа. Добих колосален опит като асистент на неговите симфонични концерти и оперни постановки."