22 Декември 2024неделя10:23 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Северният Детроит

/ брой: 25

автор:Петър Тодоров

visibility 2964

Южнокорейският автомобилен гигант Хюндай миналата есен откри свой завод в Санкт Петербург. В района вече действат предприятия на Дженеръл мотърс, Форд, Тойота и Нисан. На въпроса какво е привлекло корейския автомобилен бизнес край Нева вицепрезидентът на фирмата Сеунг Так Ким казва: "Първото условие е, че градът има пристанище, местните власти ни поддържат, предлага ни се добра инфраструктура и данъчни облекчения". Оборудваният с модерна технология завод на Хюндай е построен за две години и струва 500 милиона долара. Той произвежда новия модел Соларис, специално създаден за местния пазар. През тази година се очаква да бъдат произведени 105 хиляди коли, а през 2012-а - 150 хиляди. В околностите на Санкт Петербург втора година работи и завод на Нисан, който пък е инвестирал там 200 милиона долара.
"За да убедим чуждестранните автомобилни производители да дойдат и инвестират у нас, ние сме установили ясни правила. Административните процедури са опростени, бизнесът бива поддържан на всички етапи от производството до пласирането на продукцията, имаме добре подготвени кадри" - казва губенаторът на Санкт Петербург Валентина Матвиенко пред кореспондент на френския вестник "Les Echos". Според експерта от "Бостън кънсалтинг груп" Владислав Бутенко градът привлича чужденстранния капитал повече от Калужка област, където има заводи на Пежо и Фолксваген, и от Толиати - историческият център на руската автомобилна промишленост.
В Санкт Петербург, по мнението на западни мениджъри, има добър делови климат, много от жителите му говорят английски, а чужденците се чувстват добре. В града има и шведско предприятие Аутолив, производител на автомобилни атрибути и доставчик на Хюндай. По някаква случайност в деня на тържественото откриване на корейския завод канадският производител на резервни части "Магна" също откри в близост свой завод.
"Големият автомобилен план на Путин" е заглавието на обстоен репортаж в германския вестник "Ди велт". В него се подчертава, че Русия не желае повече да бъде зависима от вноса и че руският автомобилен пазар е постррадал много тежко от кризата - обемът на продажбите е съкратен наполовина. Но икономическото възстановяване в Русия е удивително бързо и надеждите на големите автоконцерни са се върнали. Миналата година Хюндай е увеличил продажбите си с 49 процента, Деу - със 17 процента. Днес всеки трети продаван в Русия автомобил е чуждестранно производство. Вносните нови возила се облагат с високи мита, стигащи до 30 процента от стойността им. Това се посреща критично дори в руските правителствени кръгове, но Владимир Путин не променя твърдата си линия - подчертава "Ди велт". Политиката му в това отношение се свежда до това Русия да бъде независима от вноса на автомобили, т. е. да си ги осигури сама и да направи това с помощта на чуждестранни концерни. По този начин вносните мита не само ще защитят местните производители, но и ще принудят чуждестранните компании да построят свои нови заводи в Русия. Този курс руското правителство провежда от 2005 г. и прави това с успех. Сега в Руската федерация действат заводи на Дженеръл мотърс, Форд, Фолксваген, БМВ, а също на Рено, Пежо и Ситроен, Нисан и Тойота.
След Китай и Индия Русия е пазар с голям потенциал. Днес на хиляда жители на федерацията се падат 240 коли. Руското правителство планира да доведе тези показатели до 360-380 коли на хиляда души. Не по-късно от 2015 г. Русия ще изпревари Германия и ще бъде най-големият автомобилен пазар в Европа - твърди  директорът по продажбите на концерна Ауди Петер Шварценбауер.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 4410

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 3554

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 3701

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 8188

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 3960

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 3897

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 3398

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 3285

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 5197

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 5315

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 4445

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 3488

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ