Медии
СЕМ готви солени глоби за шумни реклами от есента
Санкциите ще бъдат от 3 хил. лв. при първо нарушение до 30 хил. лв. при повторно
/ брой: 161
Съветът за електронни медии готви солени глоби за шумни реклами от есента. Това разкри председателят на СЕМ Георги Лозанов. Причината е, че въпреки новите правила десетки граждани подават сигнали, че телевизионните реклами все още са с по-силен звук от този на другите предавания. А срокът, в който телевизионните оператори трябваше да се саморегулират и рекламите да станат по-тихи, изтече на 1 юли.
Шефът на СЕМ обясни, че една от причините за това е, че рекламодателите са сключили договорите си с телевизионните оператори, преди да се въведе изискването. "Има вече стандарти, които са въведени, така че да не се произвеждат реклами с разминаване в звука. А това вече е изцяло във възможностите на самата телевизия да реши този проблем", заяви Лозанов. От думите му става ясно, че много телевизионни оператори все още не са закупили и специални устройства, с които да регулират звука, което не е малка инвестиция и е още една причина за бавното изпълнение на разпоредбата. "Есента СЕМ ще направи мониторинг и ще установи дали изцяло е изчистен проблемът. И ако има разминаване, ще пристъпим към санкции", посочи Лозанов. Глобите ще бъдат от 3 хил. лв. при първо нарушение до 30 хил. лв. при повторно.
ДУМА припомня, че още през февруари от СЕМ съобщиха, че имат споразумение с най-големите асоциации на рекламните агенции и радио- и телевизионните оператори. Тогава стана ясно, че стандартът за рекламите ще влезе в сила още от 1 април, а задължителен ще стане от 1 юли. През февруари от Съвета за електронни медии признаха, че проблемът е стар и обясниха, че са взели решение чак сега, тъй като сигналите с оплаквания от високия звук на рекламите ескалирали през последната половин година.