Седмият Volkswagen Golf идва препълнен с технологии
/ брой: 41
Volkswagen Golf от поредното, седмо поколение на боготворения в Пернишко модел ще дебютира през тази година на автосалона във френската столица през септември. Производителят отсега обявява, че колата ще е доста по-икономична и безопасна, както и намеква за други интересни подробности, които препълват колата с технологии и опции, присъщи днес на автомобили от един-два пазарни класа нагоре.
На първо място е съществено увеличената гама двигатели, която и при шестото поколение никак не беше бедна. В списъка на моторите ще видим хибридно задвижване от типа plug-in със 122 к.с. двулитров турбодизел, електромотор с мощност 82 к.с. и комплект батерии. По предварителни данни, само на ток хибридният Golf ще може да измине до 48 километра. Ще има и пълноценен електрически вариант под название e_Bluemotion и модификация, работеща на природен газ.
Хечбекът Golf 7 ще има широка гама бензинови двигатели тип TSI, сред които базов ще е икономичният 1,2-литров агрегат с мощност 65 к.с., а топ-вариантът ще е двулитровият четирицилиндров агрегат с мощност 300 к.с. Бензиновите мотори на новата гама с вътрешнозаводско обозначение EA211 ще са с три и четири цилиндъра при максимален ходов обем от 1,4 литра. Част от четирицилиндровите агрегати ще могат да работят с изключване на два цилиндъра за икономия на гориво, както при новото Audi A1 Sportback.
Няма да бъдат забравени и по-привичните за голфаджиите двигатели 1.8 TFSI и 2.0 TFSI от серията EA888, но те ще са подложени на известна ревизия.
По-интересни ще станат и дизелите - най-мощният от "нормалните" дизелови голфове ще предлага мощност от 181 к.с. - повече, отколкото има под капака днешният "хот-вариант" GTD. А седмата мощна версия GTD ще има двигател с две турбини и мощност от 220 "кончета".
Бензиновият хот-вариант - Golf GTI ще настигне по мощност сегашния R-вариант и ще има нова, фирмена електронна блокировка на диференциала, стъпка, която обещава вдигане на ново ниво на управляемостта на класиката в жанра с предно предаване. Това ще бъде подпомогнато и от съществено намаляване на масата на колата, за която се съобщава, че дори нормалните, а не олекотени версии ще са толкова леки, колкото Golf-овете от четвъртото поколение.
В зависимост от модификациите си двигателите ще се куплират или с шестстепенната механична предавателна кутия, или със седемстепенната, роботизирана DSG със сдвоен съединител. Задвижването на четирите колела ще се предлага само при най-мощните версии на новата кола.
Седмият VW Golf ще е развит върху новата глобална платформа на немския автогигант, получила наименованието MQB - Modularer QuerBaukasten или "модулна платформа с напречно разположение на двигателя".
Тя ще се използва по-нататък за следващите поколения на моделите Touran, Golf Plus и Scirocco, както и за някои от следващите модели на Skoda, Audi и Seat. Това означава, че на базата на новата платформа ще могат да се правят различни модели автомобили с различно междуосие и различни типове купета, сред които хечбеци, седани, кабриолети, всъдеходи и миниванове.
Доста ще е модернизирано и оборудването на модела. По всяка вероятност колата ще има система за следене на пътната маркировка и знаци с камера, разположена в долната част на предната броня, както и модернизирана мултимедийна система с възможност за достъп в интернет.
Сред интересните новости ще са още 8-инчовият мултитъч-дисплей на бордовата развлекателно-информационна система, адаптивният круз-контрол, системата за следене изморяването на водача, парктроникът с кръгова обзорност от 360 градуса и подобрената система за автоматично паркиране.