Браншовици:
Санирането да включва и подмяна на асансьора
88 000 са подемните устройства в България, които не отговарят на съвременните изисквания за безопасност
/ брой: 2
В Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) се обсъжда идеята по програмата за саниране на блокове да бъде поето и подобряването на енергийната ефективност на асансьорите, предаде БТА. Става дума за намаляване на разходите за ток.
Браншови организации пък настояват в националната програма за саниране да се включи и подмяна на асансьорите, каза пред журналисти Петьо Ленгеров от "Глобал лифт".
Силвана Любенова, директор на Дирекция "Техническа хармонизация и политика за потребителите" в Министерството на икономиката, съобщи, че браншът още от миналата година води такъв разговор с МРРБ. Информацията беше, че това ще бъде включено в програмата, очакваме от МРРБ последно да потвърдят дали задължително ще се включи и подмяната на асансьорите, допълни Любенова.
Над 80 000 асансьора в България са на 25-30 години и според нас те са напълно амортизирани, не отговарят на съвременните изисквания за безопасна експлоатация и се нуждаят от подмяна, коментира председателят на Българската асансьорна асоциация Валентин Маринков.
Докато държавата вземе окончателно решение, обитателите на вход В в панелния блок 64 в столичния жк "Христо Смирненски" след десет дни ще могат да ползват нов асансьор, при това безплатно.
"Глобал лифт" и "Изамет" ще осъществят безвъзмездната подмята на асансьора, обясни Петьо Ленгеров. Акцията е част от кампания за подобряване на сигурността на асансьорите в България, обявена от неправителствени организации. Късметлийският вход е избран на случаен принцип. Монтажът на новия асансьор, както и демонтажът на стария, са също безплатни за живеещите във входа. Нов асансьор струва около 11 000 евро, каза Ленгеров. Целта на инициативата е да се остойностят разходите и хората да имат реална представа колко би им струвала подмяната.
Новият асансьор е с 5-годишна гаранция. Той е с нов клинов механизъм, който се задейства в двете посоки, а не както досега само надолу. Ще има монтиран обезопасителен щит. Този асансьор е енергийно по-ефективен при запазена товароподемност.