Само 15% от децата смятат, че са усвоили добре материала онлайн
/ брой: 208
Недостатъчно ефективно електронно обучение, липсваща техника, ученици, които не влизат в онлайн часовете и учители, които подозират, че родителите подсказват при електронното изпитване - това са част от изводите на проучване на Института за изследвания в образованието. Изследването е по поръчка на МОН и в него са участвали 4448 ученици от V до XII клас, 5403 родители, 1885 учители и 135 директори от цялата страна.
Само половината от учениците у нас (51%) са доволни от начина, по който е било проведено обучението им от разстояние от март до юни. Едва 15% посочват, че са усвоили добре учебния материал по всички предмети, а около една четвърт признават не са успели да го направят.
92% от децата имат собствен смартфон, а 65% - компютър. Делът на учениците, които общуват в дома си на ромски и турски език и имат собствен компютър и интернет, е значително по-малък в сравнение с дела на учениците, за които българският е майчин език, сочи проучването. Около 28% от родителите с основно образование също не могат да обезпечат достъп до електронно устройство за учене у дома. В 3% от училищата няма нито един учител, който да разполага с интернет у дома, като три четвърти от тези училища се намират в села.
Само 26% от учениците и 19% от учителите посочват, че нито веднъж не се е наложило учебният процес да бъде прекъснат поради технически проблеми. Всеки ден проблем са имали около 9% от учениците и 7% от учителите, а други 17% ученици и 19% учители - няколко пъти седмично.
Децата, които са отделяли повече от 6 часа дневно за учебния процес, са почти 39%.
Учителите се колебаят доколко поставените от тях оценки отразяват реалните знания на учениците. Причината е невъзможността за непосредствен контрол доколко те работят самостоятелно. Отделни учители отчитат съществено повишаване на оценките на учениците си, отдавайки го и на прекомерната помощ от страна на родителите.