18 Май 2024събота08:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Съмнения

/ брой: 154

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1425

Както съм обещал на хората от Тетевен, Севлиево, Габрово, Велико Търново, Търговище и Варна, магистрала "Хемус" ще е готова до 2024 г., каза премиерът. Толкова е хубаво това обещание, че чак не е за вярване, като вземем предвид с какви темпове се ремонтират участъците в старата част на магистралата. През последната година чувствителен напредък няма. Уж рязаха лентата на обновения тунел "Витиня, а сега пак едната тръба е затворена. Да не говорим, че от миналия август са подписани договорите за строителството на два участъка - от Ябланица до Боаза и от Буховци до Белокопитово. По първия се работи и вече беше инспектиран от началниците, а първата копка за втория се очаква да бъде идната седмица. Според проектите 16-километровото трасе от Ябланица до Боаза трябва да бъде готово в края на 2020-а. Премиерът Борисов обаче обяви, че догодина по това време участъкът ще е готов. Ако съдим по реализацията на други подобни обекти, това е малко вероятно да се случи.
Даже да приемем, че строителите ще извършат чудеса от героизъм и двата споменати участъка бъдат пуснати в експлоатация след две години предсрочно, "Хемус" ще се увеличи едва с 25 км. Което е 5% от цялата й дължина. Търгове за нови отсечки не са обявявани, не е представен и окончателният вариант на преработения проект за трасето между Боаза и разклона между Ловеч и Плевен. Оттам до Велико Търново се чака технически проект. Няма информация дали въобще нещо се подготвя за участъка от старопрестолния град до Търговище. Не е изключено да се появят и нови варианти на трасето, по което ще минава пътното съоръжение, което допълнително ще отнеме време.
За да се случи всичко това, ще трябват пари, много пари - най-малко 2 млрд. лв. за цялостното довършване на магистралата. Те трябва да бъдат осигурени от държавата, защото еврофондове не могат да се използват за този проект. Никой обаче не знае откъде.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 560

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 641

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 573

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 659

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 583

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ