16 Август 2024петък13:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Руският експрес

В страната започва реализирането на инфраструктурни мегапроекти

/ брой: 185

visibility 1221

Кирил Егоров


Ръководството на страната усилено стимулира икономическия възход на Русия, концентрирайки се все повече върху реализирането на инфраструктурни мегапроекти. Става въпрос за развитието на инфраструктурата в Далечния изток и безпрецедентното строителство в Сочи, изграждането на големи тръбопроводи за износ (ВСТО, Северен поток и БТС-2), възстановяването на глобалната спътникова навигационна система ГЛОНАС и много други.
И ето, че най-накрая дойде ред на сферата, която сама по себе си се асоциира с такива понятия като "инфраструктура на Русия", "стратегически отрасъл", "икономически гигант". Ние сме на прага на глобалната модернизация на руските железници. Уникалността на положението е в това, че, от една страна, тази модернизация е необходима, а от друга - АД "Руски железници" започва този процес напълно мобилизирано, с подобрено през последните години управление под ръководството на ръководителя на компанията Владимир Якунин.
Акционерното дружество "Руски железници" (РЖД) е системообразуваща компания, която дава най-голям принос в БВП на Русия: през 2012 година делът на РЖД в брутния вътрешен продукт на страната е близо 1,7%, а след модернизацията на железопътните линии приносът съществено ще нарасне. Това е най-големият работодател в страната - в компаниите на холдинга се трудят близо един милион души. За сравнение: в другото ни "национално достояние" - "Газпром" - работят два пъти по-малко сътрудници, а в най-голямата петролна компания на Русия - "Роснефт" - шест пъти по-малко, отколкото в РЖД. Моментът за интензивна модернизация на железниците бе дългоочакван.
Основната задача, която сега стои пред АД РЖД, е премахването на инфраструктурните ограничения ("тесните места"). Голяма част от руските жп линии са натоварени на ниво 75% от пропускателната способност, че и повече, което не дава възможност да се увеличат превозите. За сравнение - дължината на жп линиите в САЩ е почти два пъти по-голяма, отколкото в Русия, а в двете страни по тях се превозват сравнимо количество стоки. Особено натоварено е далекоизточното направление. През 2012 година нивото на превозите на външнотърговски стоки през пристанищата на Далечния изток е нараснало в сравнение с 2011 година със 7,1 процента. Стокооборотът в посока на пристанищата в Далечния изток достигна максимални нива за цялото време на съществуването на Транссибирската магистрала.
На дневен ред е и създаването на товарен железопътен коридор Далечен изток-Европа. През следващите години се очаква чувствително увеличаване на трансевразийския товарен поток. Създаването на товарен коридор ще даде възможност да се съединят Европа и Азия и да се създаде конкурентен на морския транспорт маршрут за азиатските стоки.
На 5 юли в австрийската столица Виена участниците в четиристранното партньорство Breitspur Planungsgesellschaft mbH (железниците на Русия, Словакия, Австрия и Украйна) обявиха следващата стъпка за реализирането на трансконтинентален железопътен коридор - изграждането на товарна магистрала през Словакия до Виена. По думите на Владимир Якунин, след реализирането на този проект времето, за което ще пристигат стоките от Азия в Европа, ще се съкрати двойно.
На съвещание при руския президент Владимир Путин на 26 юли бе взето решение в модернизацията на Транссибирската магистрала и БАМ (Байкало-Амурската магистрала) до 2018 година да се инвестират 562 милиарда рубли. Инвестициите ще позволят чувствително да се увеличи товаропотокът в източното направление.
По думите на ръководителя на РЖД Владимир Якунин, печалба от реализирането на тези инвестиции ще имат както руската икономика в цяло, така и социалната сфера на регионите. Според оценките на експертите, очакваните приходи в бюджетите на всички нива от създаването на нови производства, появили се благодарение на увеличените възможности за транспортиране на стоки, ще превишат над два пъти размера на бюджетните инвестиции за ликвидиране на "тесните места".
Развитието на инфраструктурата на РЖД ще има значение не само за увеличаването на стокооборота. Другото високотехнологично направление - развитието на високоскоростни магистрали (ВСМ) - пряко ще засегне живота на руснаците и икономическия живот в страната. С увеличаването на мобилността на населението нараства жизненото му равнище, хората могат да си намерят по-високо заплащана работа, която е по-далеч от дома. Например пресметнато е, че развитието на транспортната достъпност в Москва и областта до нивото на развитите страни в Европа почти двойно ще увеличи заплатите на жителите в периферията на московския регион.
В света се убедени, че бъдещето на пътническите превози на разстояние до хиляда километра принадлежи на високоскоростните магистрали, по които влаковете се движат със скорост 200-400 километра в час. Именно покрай ВСМ в Европа и Япония се концентрират центрове за високи технологии и научни градове. Увеличаването на транспортната достъпност дава импулс за развитието на деловата и изследователската активност.
Проектите за развитие на скоростните и високоскоростните линии в Русия се реализират от 2009 година. Модернизирането на съществуващите жп линии позволи на железниците да организират скоростно и високоскоростно движение в осем субекта на Федерацията. През годините на експлоатация влаковете "Сапсан", "Алегро" и "Ласточка" са превозили над 11,5 милиона пътници.
Неотдавна научно-техническият съвет на АД РЖД предварително одобри проектите за скоростни транспортни коридори по направленията Москва-Казан-Екатеринбург и Москва-Ростов на Дон-Адлер. Предполага се, че първи ще бъде реализиран проектът за изграждането на участъка между Москва и Казан. Към края на следващата година трябва да бъдат завършени проектните дейности, а след четири години по линията ще преминат първите влакове със скорост до 400 км в час. В системата за високоскоростни съобщения ще бъдат интегрирани скоростни маршрути, които ще съединят линията на ВСМ с близко разположените регионални центрове. Особено важно е да се отбележи, че на линията е предвидено разделяне на пътническото и товарното движение. Освободените мощности на съществуващите железопътни линии ще бъдат използвани за увеличаване на крайградските съобщения и обемите на товарните превози.
Мащабите на реализираните перспективни проекти на РЖД днес рязко изпъкват на фона на другите глобални руски компании и икономически отрасли, което дава надежда за ускорено развитие на страната. Наричат транспортната инфраструктура локомотив на икономическия ръст, за железниците тази метафора има особен смисъл.

 
В модернизацията на Транссибирската магистрала и БАМ (Байкало-Амурската магистрала) до 2018 година ще се инвестират 562 милиарда рубли


През годините на експлоатация влаковете "Сапсан", "Алегро" и "Ласточка" са превозили над 11,5 милиона пътници

Птицевъдите искат да се забрани вносът на украински яйца

автор:Дума

visibility 202

/ брой: 156

Доган по документи се разделя с ТЕЦ "Варна"

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 156

Производствените цени в селското стопанство спадат

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 156

Украйна може да се откаже от ядрени ни реактори

автор:Дума

visibility 195

/ брой: 156

Съединените щати не са световен полицай

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 156

Жалба в Гърция за пожара до границата

автор:Дума

visibility 184

/ брой: 156

Нови версии за атаките срещу "Северен поток"

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 156

Накратко

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 156

Ни чул, ни видял

автор:Аида Паникян

visibility 256

/ брой: 156

Политически цайтнот

visibility 245

/ брой: 156

Пропадането на Източна Европа

автор:Боян Дуранкев

visibility 196

/ брой: 156

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ