Ремонти за Гинес
/ брой: 185
Шофьорите трябва да се движат с не повече от 90 км/ч по магистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора, като ограничението е въведено заради неравности по пътя. На "Тракия" заради ремонт на съоръженията при 17-и и 18-и километър в посока Бургас движението е двупосочно в платното за София. Шофьорите трябва да се движат с повишено внимание и в участъка между Ихтиман и тунел "Траянови врата", където също има ограничение на скоростта до 90 км/ч в двете платна. И там настилката е неравна, допълнително се извършва и ремонт. Ремонти има и на моста над река Елшишка при 89-и км на "Тракия". Движението е двупосочно в платното за Пловдив. В момента се ремонтират и четири моста по магистрала "Хемус", като и там движението е затруднено. Това е част от официалната сводка на АПИ, разпространена през почивните дни. Явно, ако има някаква класация за най-злощастни постижения на пътното строителство, българските магистрали спокойно могат да кандидатстват и да вземат някое призово място.
Решението за изграждането на магистрален пръстен у нас е взето преди 54 г. Общо девет са предвидените за изграждане автомагистрали в страната, които би трябвало да ни накарат да се чувстваме като европейци. Без да сме песимисти, фактите показват, че няма да усетим скоро подобно чувство, породено точно от родните пътища. Общата проектна дължина на автомагистралите е близо 1400 км. След повече от половин век в експлоатация са пуснати горе-долу половината. Логично е да мислим, че за да бъдат завършени, ще трябват, ако не пет десетилетия, то поне десетки години. А след това време километрите, изградени в началото, ще трябва да се строят наново. Изобщо очертава се един безкраен градеж на магистрали. Попитали радио Ереван кое е това нещо в България, което бавно се строи и бързо се руши. Сетихте ли се за отговора на радиото.