Ремонтът на "Витиня" струва колкото нов тунел
/ брой: 32
Ремонтът на тунел "Витиня", който е 1195 метра от магистрала "Хемус", ще струва почти колкото е цената на нов тунел, отбелязва "Медиапул". От Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) посочват, че индикативната стойност на ремонта на тръбата за София ще е около 50 млн. лв., но се очаква да поскъпне до завършването й. За сравнение ремонтът на същата тръба, но в посока към Варна, излезе 22 млн. лв., а строителството на двойно по-дългия бъдещ тунел "Железница" на магистрала "Струма" струва 185 млн. лв.
Реконструкцията на "Витиня" започна през юни 2016 г. и би трябвало да приключи до края на годината, напомнят от АПИ. Ремонтът се изпълнява от държавната компания "Автомагистрали", която бе избрана без обществена поръчка заради вратичка в закона. АПИ твърди, че фирмата "работи изключително мобилизирано" по "Витиня".
Припомняме, че в началото тогавашният регионален министър Николай Нанков уверяваше, че ремонтът ще продължи само 2 месеца, защото тунелът бил в по-добро състояние. Тези дни обаче АПИ съобщи, че се "очаква строителните дейности да завършат през втората половина на 2020 г." като се оправда с "множество пукнатини в облицовката и кухини". За запълването им били използвани над 2500 куб. м бетон и 55 км анкери за укрепване на тръбата. Повече инвестиции имало и заради евростандартите за безопасност, твърдят от АПИ.