Ремонтът на трамвайна линия №5 скочи над 40 милиона лева
Шестима кандидати са подали оферти за изпълнители
/ брой: 154
С половин милион лева поскъпна проектът за ремонт на трамвайна линия №5 в столицата заради озеленяване в участъка между Съдебната палата и Руски паметник. Така прогнозната му стойност достигна 40,5 млн. лв. без ДДС, стана ясно при отваряне на офертите в Столичната община. След основна преработка проектът предвижда парк със затревени релси, пешеходни пространства, велоалея, малки площадчета, детски площадки и места за отдих.
Шестима кандидати са подали оферти ремонт на линията от кв. "Княжево" до Съдебната палата. По реда на отварянето им това са: австрийско-българският консорциум "Страбаг СП" ДЗЗД - "Щрабаг" ЕАД и "Страбаг" клон България; обединение "Геострой-Юнайтид Груп-Трансремонтрстрой"- -"Геострой" АД; обединение "Юнайтид Груп" ЕООД и "Трансремонтстрой" ЕАД; обединение "Трамвай №5 - 2017"- "Монолит София" АД и "Х.С.С." ЕООД; "Трейс груп холд" АД, "Парсек груп" ЕООД, ДЗЗД "ТП Борис"; ПСТ Груп ЕАД; ВДХ АД.
Това е втора поръчка за избор на изпълнител, след като първата бе спечелена от "Джи Пи Груп" през 2018 г. След медиен и обществен скандал, гарниран с обвинения за крупни измами с еврофондове, фирмата се оттегли. Премиерът Бойко Борисов нареди да я извадят от проекти с европейско и държавно финансиране.
Новата поръчка за линията се забави над година и заради озеленяването на проекта. Той предвижда реконструкция на релсовия път от "Княжево" до "Руски паметник" без кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев", както и поливна система. За двата участъка ще бъдат подменени релсовият път, контактната мрежа, уличното осветление, телекомуникациите, ВиК-мрежата. Срокът за изпълнение на обекта е 2 години. Скоростното трамвайно трасе трябва да е готово до края на 2023 г. Строителни дейности трябва да започнат през пролетта. Финансирането е по ОП "Региони в растеж".