Ръст на жалбите на недоволни потребители в Пловдив
/ брой: 156
Тенденция към увеличаване на жалбите и сигналите от потребители се забелязва през последните месеци в Пловдив. Това съобщи вчера Таня Димитрова, директор на Регионалната дирекция на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали и Стара Загора.
През юни са подадени 198 жалби и сигнали от потребители. Рекламациите най-често са свързани с проблеми при закупуването на техника, гаранционните условия и сервизното обслужване. Продължават и жалбите срещу мобилните оператори и закупените мобилни апарати.
За миналия месец инспекторите на КЗП в Пловдив са извършили 481 проверки, а съставените актове за констатирано нарушение са средно 9,5 % от общия брой на проверките, уточни Димитрова. През първия летен месец са направени 402 проверки по Закона за защита на потребителите и 79 проверки, свързани с разпоредите в Закона за туризма.
17 заповеди са издадени през юни от председателя на КЗП Дамян Лазаров във връзка с нарушения, констатирани при проверките на инспекторите на Регионалната дирекция на комисията в Пловдив. С такива заповеди временно са затворени два туристически обекта в Пловдив и Хасково.