19 Май 2024неделя21:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Снимка БГНЕС

Пускат тунел „Витиня“ след 4-годишен ремонт

автор:Дума

visibility 204

Тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“ най-накрая ще бъде окончателно пуснат в движение.  От Пътната агенция обявиха, че движението и през двете тръби ще бъде отворено около 12.00 часа.

Около 4 години продължи ремонтът на съоръжението, което го превърна в най-дълго ремонтираният тунел.

Ремонтните работи започнаха през 2017 година, след като е установено, че тръбата не отговаря на изискванията за безопасността на пътуващите. Подобен ремонт на тунела не е правен от построяването му през 1984 г. След първоначалния оглед преди 4 години е установено, че ремонтът на тунела ще е много по-сложен от предвиденото.

Установени са кухини между първичната и вторичната облицовки и между тунела и планината. Стоманената армировка е била в състояние, в което носимоспособността ѝ е щяла да стане нулева и при съвсем дребно въздействие е имало опасност да се свлече цялата скална маса.

По време на ремонта за усилване на тунела и попълване на кухините е инжектиран специален бетонов разтвор през направени за целта 3000 отвора.

Извършено е укрепване на масива и тунелните облицовки, за което са изпълнени анкери с обща дължина около 72 км.

Всичките са инжектирани с близо 7000 литра циментов разтвор за всеки анкер.

Изградена е дренажна система и система за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече е напълно сух и без течове.

В съответствие с европейските изисквания в най-дългия на тунел „Витиня“ у нас са пробити три напречни галерии, които да свързват двете тръби в случай на авария.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1435

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1386

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1408

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1530

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1454

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1549

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1352

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1665

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1640

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1551

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ