Проверяват за нелоялни практики в зимните курорти
/ брой: 211
Инспекторите от Комисията за защита на потребителите (КЗП) започват проверки на туристически обекти по зимните ни курорти. Първи за нелоялни търговски практики, но с превантивен ефект, ще бъдат инспектирани обекти, в които има констатирани нарушения, както и ски-пистите и ски-съоръженията. За това предупреди председателят на регулатора Димитър Маргаритов по време на кръгла маса за проблемите на потребителите.
В хода на сезона регулаторът ще работи по жалби и сигнали на граждани. "Ще присъстваме в зимните курорти, без да се натрапваме, а само до толкова, колкото е необходимо да се установи дали всичко е наред", уточни Маргаритов. Комисията работи по горещ телефон, но не за потребителите, а за бизнеса, на който търговците да звънят за информация или помощ при своята работа, обяви ръководителят на европроект на КЗП по темата Константин Арабаджиев. За малките и средни търговци от началото на следващата година ще се провеждат регионални обучения на различни теми, които ще се водят от служители на регулатора.
Годишно стотината инспектори на КЗП работят по 24 000 жалби и сигнали на граждани. Досега през годината са разгледани случаи на 245 търговски практики, от които 109 са определени като нелоялни. За последните 6 месеца от Европейския потребителски център, който се занимава с проблеми на граждани в други държави членки на ЕС, са разгледали 1100 жалби на физически лица. Най-много са недоволните от услугите в сектора на транспорта.