19 Септември 2025петък19:56 ч.

Провали се операцията по разтоварването на заседналия кораб

автор:Дума

visibility 528


Провали се операцията по разтоварването и изтеглянето на кораба, заседнал край с. Камен бряг. Опитите да се пренесе товарът на друг плавателен съд всъщност усложниха нещата и тонове азотна тор се изляха в морето.
Със заповед на министъра на околната среда Асен Личев бе спряна акцията по разтоварване на заседналия кораб заради замърсяване на морето от падащи при преноса торове в морето. Междувременно с провал приключи и акцията по изтеглянето на кораба. По време на първия опит участваха два влекача, като на единия от тях въжето беше скъсано. Тази акция бе прекратена и заради лошото време и прогнозата за засилващ се вятър и вълнение на морето, и не се очаква да бъде подновена в рамките на днешния ден.
По-късно траспортният министър Христо Алексиев обяви, че е договорил холандска фирма, специализирана в спасяване на кораби и дори работила по изваждането на руската подводница "Курск", да се заеме със спасяването и на този в Черно море. Очаква се компанията да изпрати план по спасителната операция до след няколко часа.
Kадри, заснети през нощта от maritime.bg, показаха, че азотният тор от кофата на крана се излива в морето. Баржата, която трябва да събира претоварения товар и да го извозва до пристанището във Варна, сутринта също е закъсала, впоследствие е била освободена. Към момента няма информация как и дали акцията ще продължи, съобщава БНР.
Попадналият в морето азотен тор според специалистите е опасен, тъй като се отразява негативно на младото поколение риби, като причинява изсъхване на техните хриле. Освен това торът предизвиква и цъфтене на фитопланктоните, което от своя страна може да доведе до заблатяване на морската вода и липса на кислород.
От мотивите на министър Личев става ясно, че приложеният метод на разтоварване коренно се различава от одобрения от МОСВ. На среща с институциите, отговорни за провеждането на aварийно-спасителните действия, проведена късно вчера в Басейнова дирекция "Черноморски район", е решено 700 тона от насипния товар на кораба да бъде пакетиран в чували по един тон всеки, както и пакетираният товар да бъде транспортиран с баржи при засилени мерки за безопасност за морската околна среда.
В същото време Министерството на околната среда обвини собственика на кораба в това, че е нарушил всички стъпки в одобрения метод за претоварване на плавателното средство по време на аварийната операция.  Между заседналия кораб и баржата трябвало да бъде опънато платно, което да предотврати евентуално замърсяване. На практика са приложени коренно различни действия от одобрените, се казва в позицията на МОСВ.
Затова от екоминистерството са разпоредили да се прекратят всички действия по разтоварване на кораба, докато не се осигури природосъобразна технология за операцията.

 

 

Данъчните декларации за 2025 г. ще се изготвят в левове

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 175

Купуваме еднодневна винетка от февруари догодина

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 175

Вдигането на ДДС ще удари икономиката най-силно

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 175

С 4% намаляват чуждите инвестиции у нас

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 175

Национална стачка парализира Франция

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 175

Естония няма да затвори границата с Русия

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 175

Замразяват заплатите на депутатите в Словакия

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 175

Кататония

автор:Александър Симов

visibility 193

/ брой: 175

Стратегия за остаряване

автор:Юрий Борисов

visibility 211

/ брой: 175

Сега ли се сетихте?

visibility 223

/ брой: 175

Непоколебимост по пътя към националния идеал

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 175

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ