23 Април 2024вторник23:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Проучвания показват ековреди от пакета "Мобилност"

/ брой: 36

автор:Дума

visibility 97

Европейската комисия започва дискусия с държавите членки и с Европейския парламент във връзка с публикувани резултати от проучвания за негативно въздействие на текстове от пакета "Мобилност". Това е в потвърждение на българската позиция, че заложените норми в документа са в противоречие с принципите на Зелената сделка и плановете за климатична неутралност, съобщи транспортното министерство. Припомняме, че според пакета превозното средство на шофьорите трябва да се връща на всеки 8 седмици. Резултатите от двете проучвания обаче показват, че тези разпоредби биха довели до 3,3 милиона допълнителни тона емисии на CO2 годишно. Прогнозира се, че ще бъдат генерирани до 704 тона азотни оксиди и 251 тона твърди частици.

Дискусията, в резултат на публикуваните проучвания, е в синхрон с усилията на България и останалите държави от групата на единомислещите за защита на интересите на товарния транспорт и на националните икономики. Очаква се ЕК да се произнесе по казуса преди влизането в сила на двете разпоредби от Пакета "Мобилност" I през февруари 2022 г. В писмо, изпратено от еврокомисаря по транспорт Адина Валеан до ресорните министри от държавите членки, се посочва, че осем месеца след приемането на Пакета "Мобилност" I, неговата основна цел, насочена към значително подобряване функционирането на сектора на автомобилния транспорт, не е изпълнена. Комисията посочва още, че след оценката на въздействието на двете разпоредби при необходимост ще упражни правото си да представи целенасочено законодателно предложение преди влизането в сила на двете разпоредби на 21 февруари 2022 г.

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 333

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 310

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 303

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 332

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ