Приходите на "Кока-Кола" в България надхвърлиха 0,5 млрд. лв.
/ брой: 102
"Кока-кола" в България, в която влизат пет дружества, отчита общо 524 млн. лв. приходи за 2018 г. "Плащанията към доставчици се равняват на 251 млн. лв., от които 59% са към български партньори и остават в страната", съобщи на пресконференция Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани" в България. През миналата година са произведени над 300 млн. литра напитки в двата центъра на компанията в страната – в Костинброд (за безалкохолни напитки) и Банкя (за бутилиране на натурална минерална вода).
През последните седем години компанията е понижила с 5% потреблението на вода, достигайки до 1.76 литра вода, необходими за производството на 1 литър напитка. В резултат са спестени повече от 29 млн. литра вода, което се равнява на средното годишно потребление на питейна вода на 800 българи, става ясно от официално представения доклад за устойчиво развитие на "Кока-Кола" в България за 2018 г.
"През 2018 г. намалихме разходите за енергия до 0.41 MJ за литър произведена напитка. За сравнение - с енергията, която ни е била необходима преди 10 години, за да произведем литър напитка, днес вече можем да произведем не само този литър напитка, но и да ни остане достатъчно, за да си стоплим вода за чаша чай", коментира Милена Завалова, директор по производствената част в "Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани".
През 2018 г. "Кока- Кола ХБК" намали теглото на РЕТ опаковката на минералната вода "Банкя" от 2.5 литра до 51 грама, или със 7 грама по-малко (колкото тежи монета от 1 лев). Пластмасовите бутилки на минерална вода "Банкя" от 0.330 л до 1.5 л са от типа PlantBottle - създадени с до 30% растителни материали, което води до по-малко количество въглеродни емисии, отделяни при производството им.
"През последните години успяхме да намалим калориите в напитките си средно с 6%. От 2006 г. на предната страна на етикетите на всички безалкохолни напитки в портфолиото на компанията присъства схема с точно количество на калориите в дадената напитка. А от края на 2018 г. дружеството въведе доброволно и цветови код върху опаковките на Coca-Cola, Fanta и Sprite, който помага на потребителите да добият представа какво е процентното съдържание на захар, сол, мазнини и наситени мазнини, съдържащи се в продуктите", съобщи Евелин де Лирснайдер, изпълнителен директор на "Кока-Кола България".
Стъклените опаковки са малко над 35% от опаковките, които "Кока-Кола НБК" пуска на пазара. Всяка бутилка се използва средно 2.7 пъти за година, а целият ? "живот", преди да бъде рециклирана, е около 4-5 години, става ясно от доклада за устойчиво развитие.