13 Март 2025четвъртък19:53 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Превземи това!

"Окупирай Уолстрийт" повежда борба за запазена марка

/ брой: 253

visibility 138

Брижит Дюсо
Франс прес


Около марката "Окупирай Уолстрийт" (ОУ) се разразява истинска битка - едва шест седмици след зараждането си движението, борещо се срещу Уолстрийт, подаде молба за регистрация на запазена марка, за да не допусне да бъде лишено от нея.
Интересът към "производните" продукти, които движението би могло да предложи, като тениски, каскети, чанти и всевъзможни джунджурии, е толкова голям, колкото и към темите, които засяга - растящото неравенство, властта на финансовите институции и парите.
На 24 октомври хората от "Окупирай Уолстрийт", които продължават да лагеруват на площад "Зукоти", близо до Уолстрийт в Ню Йорк, решиха да подадат заявление за депозиране на марка в американското Бюро по регистрация на патенти и търговски марки.
"Има няколко организации, които се опитват да депозират марката "Окупирай Уолстрийт", обяснява Самюъл Коен - адвокатът, заел се със случая. Движението действа "изключително в самозащита на този етап, за да бъде сигурно, че ще може да използва името си, без да се налага да се бори с други организации", отбелязва той. Други обаче го изпревариха.
Шест дни по-рано двойка от Лонг Айлънд - Даян и Робърт Мареска - подадоха заявление за депозиране на марка "Окупирай Уолст.". В заявлението те посочват, че искат да използват марката върху тениски, суичъри, а също върху каскети, шапки, чадъри, спортни сакове, плажни чанти, раници и т.н. Робърт Мареска твърди, че идеята му хрумнала след успеха на ръчно щампованите тениски, предлагани срещу доброволно дарение на пл. "Зукоти".
На 24 октомври, само няколко часа след "Окупирай Уолстрийт", Винсънт Фераро - собственик на базираната в Аризона компания "Фер-Енг", също подал молба за регистрация на марката "Окупирай Уолстрийт", за да я използва върху чанти, шапки, спортни блузи, портфейли, тениски и др.
"По никакъв начин, включително политически, не съм свързан с ОУ", посочва в имейл Фераро. "Аз се занимавам с бизнес, а информацията - независимо дали става дума за запазени марки, за имена на домейни или за аналитични данни - е богатството на ХХI век", подчертава той.
За разлика от конкурентите си, движението "Окупирай Уолстрийт", което също споменава тениски и чанти в заявлението си, "вече ползва" марката, изтъква Самюъл Коен. Те вече имат вестник, изработват тениски на място, а имат и интернет-сайт, така че сме много уверени в предимството си пред конкуренцията", отбелязва адвокатът.
В подадената от движението молба за регистрация на марката са изброени уебсайтът, вестникът и всичко, което може да се използва във видеоматериали или за образователни програми. Малцина от хората на пл. "Зукоти" знаят нещо за процедурата за регистрация.
"Много хубаво, но това не е моя грижа", отсича Сам Макбий пред голямо пано, осъждащо жертвите, дадени в Ирак и Афганистан. Други обаче не крият неодобрението си. "Глупаво е. Това е политическо движение, а не бизнес", критикува случващото се пожелал анонимност негов "висш представител". "Символично това нанася вреда на движението", отбелязва друг от лагеруващите. Във всички случаи ще трябва да се изчака четири-пет месеца до получаването на отговор на молбата за регистрация, смята Самюъл Коен.
Не се знае какво ще стане с движението дотогава. Търговците обаче не чакат: в "иБей" на словосъчетанието "Окупирай Уолстрийт" излизат над 5000 резултата, препращащи ни към море от тениски с вече добили популярност лозунги на движението като "Ние сме 99-те процента".


Насред големия протест срещу корпоративната алчност бизнес нюхът на някои може да провали идеята на цялото движение, негодуват онези, които се числят към т.нар. 99 процента. Но търговците не спят и робуващите на марките могат да намерят кутии с презервативи Occupy Condoms на цена от $11,99, с които "да правят сигурни протести и любов". На друг сайт пък се търгуват калъфчета за айФон Occupy Wall Street, на стойност 35 долара.

Тръгна спецакция по бензиностанциите

автор:Дума

visibility 1946

/ брой: 47

Предлагат мерки срещу поскъпване при въвеждането на еврото

автор:Дума

visibility 1767

/ брой: 47

ЕС налага контрамита на САЩ за €26 млрд.

автор:Дума

visibility 1930

/ брой: 47

Таван на надценките за храните в Унгария

автор:Дума

visibility 2012

/ брой: 47

Опасен недостиг на лекарства в ЕС

автор:Дума

visibility 2016

/ брой: 47

Усилията предстоят

автор:Атанас Зафиров

visibility 1991

/ брой: 47

Отровата е в дозата

автор:Мая Йовановска

visibility 1945

/ брой: 47

Защо да им вярваме?

visibility 2025

/ брой: 47

Как НСИ бори инфлацията

visibility 1884

/ брой: 47

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ