30 Април 2024вторник22:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Претъпкани градове и умиращи села

/ брой: 268

автор:Дума

visibility 1373

Вчера бях в централната част на Северна България. Минах през села, където няма жив човек. Стари текезесарски постройки в процес на разруха, прашни селски улици, дръгливи псета и тук-там по двама-трима селски пияници, които се увъртат около единствената селска бакалия. Раздвижване има само около обяд, когато бусът от града им докарва хляб. Вече и хляб не произвежда българското село. Ако бусчето пропусне да дойде някой ден, бабите се възмущават, че нямат хляб.
Към 17,30 часа се прибрах в София. Колкото повече наближавах към столицата, толкова лудницата ставаше все по-голяма и голяма. Невероятно стълпотворение на превозни средства. Улиците изведнъж станаха тесни. И отново си зададох въпроса какво направи голяма Столична община за последните 26 години, за строителството на нови пътища, за поддръжката на старите, за строителството на обществени паргинги и за облекчаване на съществуващото положение в пътната инфраструктура изобщо. Не знам някъде в широкия център общината да е построила обществен паркинг. В същото време в общината се регистрираха хиляди автомобили, камиони, мотори. Пътната инфраструктура с много малки изключения е от времето на Тодор Живков. С много малки изключения, разбира се. Тази сутрин беше отново автомобилен ад. Коли, бусове за зареждане на търговски обекти, градски транспорт - лудница.
Време е всички да разберем, че да живееш в големите градове на България и да караш кола там, не е евтино. Време е кметовете и главните архитекти да разберат, че не може да дават строителни разрешителни на всеки, който поиска, и за всичко, което поиска. Ако в центъра на града сега е лудница, кой е този архитект, който разреши строителството на 30-етажна сграда, почти небостъргач, с десетки хиляди квадрати метра офисна площ? Става дума за новия строеж до КНСБ в София, на площад "Македония". Кой е този архитект, който е преценил, че тази голяма сграда е обезпечена със съответната подземна и надземна инфраструктура?

Добри КОЛЕВ, София

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 363

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 386

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 352

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 345

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 325

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 425

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 386

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 357

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 315

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ