21 Август 2019сряда07:44 ч.

Здраве

Народна медицина

Ползите от динята

/ брой: 152

автор:Дума

visibility 289

Балансираното хранене не е точно "народна медицина", но безспорно предците ни са залагали на храната като лекарство. 

В настоящия сезон едно от лекарствата на природата е динята. Ето няколко причини да я консумираме на воля.

- Веселият червен цвят идва от ликопена - антиоксидант, за който проучванията показват, че може да помогне за ограничаване на риска от рак и диабет. Динята има повече от това хранително вещество, отколкото всеки друг плод или зеленчук, дори от домата. 

- Колкото и да е странно, яденето на някои плодове и зеленчуци може да защити поне малко кожата от вредните слънчеви лъчи. Динята е един от тях. Ликопенът в динята може да направи по-малко вероятно да получите слънчево изгаряне. 

- Динята е богата на аминокиселина, наречена цитрулин, която може да понижи кръвното ви налягане и да намали риска от сърдечни пристъпи. 

- Динята има естествен пигмент, наречен бета-криптоксантин, който може да предпази ставите от възпаление.

- Само една порция диня ви дава повече от 30% от витамин А, който ви трябва всеки ден. Това хранително вещество е един от ключовете за поддържане на очите ви здрави.

Сочната диня е 92% вода, така че консумацията й е прост начин да останете хидратирани през лятото. Всяка клетка в тялото ви се нуждае от вода. Дори малък недостиг може да ви накара да се почувствате мудни. 

- Витамините А, В6 и С в динята помагат на кожата да бъде мека, гладка и еластична. 

Смесете 1 супена лъжица сок от диня със същото количество българско кисело мляко. Разпределете върху лицето си и оставете за 10 минути. Изплакнете и изсушете.

- Чаша сладолед ще ви даде около 300 калории. Можете да се насладите на същото количество диня, но само за 40 калории. И за разлика от много други десерти той е без мазнини, с ниско съдържание на холестерол и няма натрий. 

- Гликемичният индекс на динята е (GI) 80 - почти колкото купа с корнфлейкс. Но има малко въглехидрати. Това означава, че гликемичното му натоварване (колко бързо навлиза в кръвта ви и колко глюкоза може да произведе) е само 5. Насладете се на филия без вина!

КЗЛД глобява НАП с милиони за теча на данни

автор:Дума

visibility 58

Запали се старото сметище в Перник

автор:Дума

visibility 166

България вече не е собственик на морски флаг

автор:Дума

visibility 132

/ брой: 160

Тръмп подкрепя връщането на Русия в Г-8

автор:Дума

visibility 0

САЩ тестваха крилата ракета

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 160

Путин и Макрон не се разбраха

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 160

Печатница или перачница

автор:Евгени Гаврилов

visibility 86

/ брой: 160

Ще влезе ли МО във война с работодателите?

visibility 74

/ брой: 160

За Георги Петрушев като за Жорж

автор:Лозан Такев

visibility 102

/ брой: 160

Двуличие и коварство

visibility 93

/ брой: 160

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ