02 Май 2024четвъртък15:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Polaris Sportsman ACE - нито риба, нито рак, но готин

/ брой: 128

автор:Дума

visibility 127

Когато Стив Джобс представи първия iPad, мнозинството експерти го възприеха с огромна доза скептицизъм, изразявайки съмнения в неговата полезност и успех. Но „зелено е дървото на живота“ и когато народът се добра до новата играчка, машинката се разрасна в цяла индустрия и сега таблети от всякакви размери се предлагат от всеки уважаващ себе си производител.
Компанията Polaris явно е решила да повтори експеримента, предлагайки своеобразен IPAD в областта на четириколките, наречени още куади, със създаването на нов продукт в лицето на Sportsman ACE.
Реално погледнато, това не е куад – машинката предлага разполагане и управление като при автомобил с волан, педали и защитен ролбар. Сядането е централно като при спортните офроуд машини тип бъги, нещата не са детска играчка – прекалено голям и скъп, но и не съвсем голям – вътре комфортно сяда средноразмерен мъж до 175 см при максимално дръпната назад седалка и вдигнат волан.
Двигателят определено не е от автомобилната категория – 325 кубика, 4-тактов, едноцилиндров – Pro-Star с мощност 32 к. с. Но Sportsman ACE предлага удобна седалка, предпазна външна рамка, мрежички на вратите и триточков предпазен колан, съчетани с автомобилно управление с волан и педали.
Реално погледнато, новата машинка на Polaris не е „нито рак, нито риба“, но пасва идеално за „възпитанието“ на младото RZR-“поколение“, което, тръгвайки по пясък и по-твърди офроуд настилки, след това логично ще се прехвърли на по-спортните машини на марката, особено като се има предвид, че има и още един „преходен“ модел по този път - RZR 570.
По относително равна повърхност и пясък новият Sportsman ACE препуска доста дръзко, весело подскача на неравностите, фотогенично изписва пируети на място и се ускорява до скорост от 60 км/ч. Окачването е малко твърдо, в „салона“ доста се чувства клатенето по неравностите, но якият колан и комфортната седалка спасяват четирите букви и гръбнака от сериозни неприятности.
Сериозният просвет от 286 мм, независимото задно окачване на двойни носачи, подключаемият пълен привод с автоматична блокировка на предния диференциал, както и доста зъбатите гуми направо ви канят да кривнете от пътя. Хвърляната по каращия машинката не е в типичните количества за класически куад, тя определено има добър офроуд потенциал. Но в як офроуд – блато, брод и тем подобни, трябва да се внимава – при полягане настрана излизането няма да е лесно.
Sportsman ACE е оборудван с редкия за подобна техника заден диференциал. Режимът „свободни задни колела“ е полезен на асфалт или друго твърдо и относително равно пътно покритие, защото прави машинката по-устойчива на скорост. При блокиран заден диференциал се реализира стандартното за четириколките задно задвижване. Пълното задвижване с автоматична блокировка и на предния диференциал е много добро за безпътицата, но възможностите на машината в по-тежък офроуд са ограничени от неголемите възможности на мотора.
Машинката определено ще се хареса на тези, за които карането на куад им идва малко по-трудничко, както и на начинаещите, независимо дали по-млади или по-стари, в областта на четириколките. Съвсем не е изключено, подобно на случката с налагането на iPad-а, това четириколесно „зверче“ да отвори за хората, обичащи офроуда и природата, нещо ново и непознато досега.


ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Габарити -    2290x1219x1730 мм
Междуосие - 1562 мм
Сухо тегло - 379 кг
Просвет – 286 мм
Обем на резервоара - 19,9 л
Двигател - 325 куб. см, 4-тактов, 1-цилиндър, течно охлаждане, инжекцион, 32 к. с.
Трансмисия - PVT (фирмена CVT Polaris); режими - 2WD/4WD, автоматична блокировка на диференциал, H/L/N/R/P
Окачване – предно/задно - McPherson/независимо на двойни носачи с ход съответно 208 и 240 мм
Спирачки – предни/задни - хидравлични, дискови и на четирите колела
 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 599

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 552

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 590

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 726

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 637

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 568

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 709

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 602

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 653

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ