03 Май 2024петък20:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Подземното влакче на корупцията

/ брой: 74

автор:Павлета Давидова

visibility 706

Новото звено за борба с корупцията, по-известно като БОРКОР, бе сравнено с метрото не от кой да е, а от шефа му Румен Миланов (стр.2). Сама по себе си метафората не е чак толкова лоша - в цял свят метрото е символ на бързо придвижване и модерни станции, приемано е като поредната придобивка, правеща живота на гражданите по-лесен.
В българската ситуация сравнението, освен че има по-скоро негативен смисъл, е и плашещо реалистично. Защото си имаме метро само в София, а в момента визията му е по-скоро от типа "тръгваш занякъде и стигаш доникъде". Да кажем, че това се дължи на факта, че все още не е завършено. Като сметнем обаче откога в София се говори за строеж на метро, чак да те хване страх кога ще се завърши и строителството на БОРКОР. Аналогията е пълна - в момента никой не е сигурен как ще изглежда окончателният вариант на столичното метро, неясни са и бъдещите дейности на прословутото вече звено за противодействие с корупцията. Самият Румен Миланов признава, че функциите на БОРКОР до голяма степен припокриват дейности, с които се занимават други институции. Управляващите обаче са категорични, че нужда от подобно звено има. И туй то.
Вместо борба с корупцията обаче е много възможно БОРКОР да открие нов сектор, подлежащ на корупция. Защото е много по-лесно да подкупиш този, който уж следи дали другите следят за корупция... А като консултанти са събрани лица от много сфери - от изпълнителната, през законодателната и до съдебната власт. И всички те са на едно място. Чисто практически се спестява време от обиколка по институциите в търсене на лицето, на което може или трябва да пробуташ пликче, пълно с банкноти. Лошото е, че колкото повече институции се създават в България, толкова повече стават и менте контрольорите, които искат левчета, за да не те свалят от "превозното средство", било то в буквален или преносен смисъл.
Закрилница на сенчестия, че даже и подземния бизнес - така най-често се определя корупцията. И тя като метрото си пада по сенчести места, криви улички и бързащи хора. "Първо се създава проектната компания "Метрополитен", след това се полагат релсите и едва тогава метрото тръгва" - Миланов прояви дълбоки познания по темата със строителството на метрото. След това обясни как досега се е закупувало оборудване и са наемали хора в БОРКОР. Интересно е, ако приемем, че до този момент звеното се е занимавало с проектната си визия, кой ще играе ролята на релси, за да се задвижи цялата машина... Дано няма невинни жертви, прегазени от нечий инженерен гений.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 898

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 1005

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 1160

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 1002

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 936

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 1147

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 971

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 1078

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ