06 Октомври 2024неделя11:09 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Подземното влакче на корупцията

/ брой: 74

автор:Павлета Давидова

visibility 877

Новото звено за борба с корупцията, по-известно като БОРКОР, бе сравнено с метрото не от кой да е, а от шефа му Румен Миланов (стр.2). Сама по себе си метафората не е чак толкова лоша - в цял свят метрото е символ на бързо придвижване и модерни станции, приемано е като поредната придобивка, правеща живота на гражданите по-лесен.
В българската ситуация сравнението, освен че има по-скоро негативен смисъл, е и плашещо реалистично. Защото си имаме метро само в София, а в момента визията му е по-скоро от типа "тръгваш занякъде и стигаш доникъде". Да кажем, че това се дължи на факта, че все още не е завършено. Като сметнем обаче откога в София се говори за строеж на метро, чак да те хване страх кога ще се завърши и строителството на БОРКОР. Аналогията е пълна - в момента никой не е сигурен как ще изглежда окончателният вариант на столичното метро, неясни са и бъдещите дейности на прословутото вече звено за противодействие с корупцията. Самият Румен Миланов признава, че функциите на БОРКОР до голяма степен припокриват дейности, с които се занимават други институции. Управляващите обаче са категорични, че нужда от подобно звено има. И туй то.
Вместо борба с корупцията обаче е много възможно БОРКОР да открие нов сектор, подлежащ на корупция. Защото е много по-лесно да подкупиш този, който уж следи дали другите следят за корупция... А като консултанти са събрани лица от много сфери - от изпълнителната, през законодателната и до съдебната власт. И всички те са на едно място. Чисто практически се спестява време от обиколка по институциите в търсене на лицето, на което може или трябва да пробуташ пликче, пълно с банкноти. Лошото е, че колкото повече институции се създават в България, толкова повече стават и менте контрольорите, които искат левчета, за да не те свалят от "превозното средство", било то в буквален или преносен смисъл.
Закрилница на сенчестия, че даже и подземния бизнес - така най-често се определя корупцията. И тя като метрото си пада по сенчести места, криви улички и бързащи хора. "Първо се създава проектната компания "Метрополитен", след това се полагат релсите и едва тогава метрото тръгва" - Миланов прояви дълбоки познания по темата със строителството на метрото. След това обясни как досега се е закупувало оборудване и са наемали хора в БОРКОР. Интересно е, ако приемем, че до този момент звеното се е занимавало с проектната си визия, кой ще играе ролята на релси, за да се задвижи цялата машина... Дано няма невинни жертви, прегазени от нечий инженерен гений.

Петролът не поскъпва заради забавянето на икономиката

автор:Дума

visibility 2357

/ брой: 189

Ски курортите вдигнаха цените на картите

автор:Дума

visibility 1788

/ брой: 189

Франция увеличава данъците на богатите

автор:Дума

visibility 2182

/ брой: 189

Хърватски войници няма да участват в конфликти

автор:Дума

visibility 2171

/ брой: 189

Доминикана масово депортира мигранти

автор:Дума

visibility 2196

/ брой: 189

Черна ирония

автор:Александър Симов

visibility 3712

/ брой: 189

Свинщина

автор:Мая Йовановска

visibility 4678

/ брой: 189

За икономиката

автор:Дума

visibility 3745

/ брой: 189

“БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА” има решенията за БЪЛГАРИЯ

автор:Дума

visibility 2259

/ брой: 189

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ