Българите са реформирали семейните си бюджети заради пандемията от коронавирус. В периода ноември 2020 г. - май 2021 г. основно са пестили разходи за ресторанти, пътувания и транспорт. Но пък са харчили повече за ремонт на дома, покупка на по-висок клас употребявани автомобили и медицинско лечение. Това показват данните от новото издание на обзора "Потребителският кредит на българина" на "БНП Париба Лични финанси". Той се изготвя два пъти годишно. Преструктурирането на разходите и стремежът към изпълнение на по-големи проекти са довели до ръст на средния размер на заявките за потребителски кредити от 14.2% в периода ноември 2020 г. - май 2021 г. в сравнение с май - октомври 2020 година, пише "Дневник". Един от изводите е, че дългото време, прекарано вкъщи, е довело до повишено желание за подобрение на жизнената среда. Също така много хора е трябвало да покрият и увеличени разходи за медицинско лечение и възстановителни терапии след прекаран коронавирус или поради други здравословни причини. В периода ноември 2020 - май 2021 г. българите най-често са търсели финансиране за ремонт на дома - 33.1% от заявките, обединяване на задължения - 28.4% и покупка на употребявани автомобили - 16.3%. Делът на най-търсените кредити не се е променил значително в сравнение с предходните шест месеца, което показва, че приоритетите на хората остават същите - уютен дом, разумно управление на семейния бюджет и притежание на по-добър автомобил.
Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.