19 Май 2024неделя03:08 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пирамидомагистрали

/ брой: 197

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1329

Миналата седмица от календара незабелязано си замина датата 4 октомври. На нея през далечната 1974 г. тогавашният партиен и държавен ръководител Тодор Живков е направил първата копка на автомагистрала "Хемус". 44 години по-късно пътното съоръжение е доникъде. Сега новият Тато обещава цялостното трасе от София до Варна да бъде готово до 2024 г. Както съм обещал на хората от Тетевен, Севлиево, Габрово, Велико Търново, Търговище и Варна, магистрала "Хемус" ще е готова до 2024 г., каза за пореден път премиерът слънце през лятото, инспектирайки участъка Ябланица - Боаза. Както е тръгнало, през 2024 г. може да сме свидетели на двоен юбилей - половин век от старта на магистрала "Хемус" и 15 г. власт на Бойко. По вероятно е обаче и двата повода да се провалят.
"Хемус" е бавна и постоянно задръстена. Да не говорим, че от Жерково до Ботевград трябва да бъде изрината и направена изцяло наново. От миналия август досега видим напредък няма. Още тогава бяха факт договорите за изграждане на участъците от Ябланица до Боаза и от Буховци до Белокопитово. Нови поръчки не са обявявани, не е представен и окончателният вариант на преработения проект за трасето между Боаза и разклона между Ловеч и Плевен. Оттам до Велико Търново се чака технически проект. Между старата столица и Търговище пък няма данни въобще нещо да се подготвя. Дори поръчките за отсечките до Велико Търново да бъдат обявени до края на тази година, както обещаваше някогашният министър Николай Нанков, едва ли строителството ще започне преди 2021 г. Практиката доказа, че подобни търгове се точат поне година и половина. И то, ако не бъдат междувременно прекратени, или обжалвани, както неведнъж се е случвало. Историята пък твърди, че египетските пирамиди са били вдигани за 20 години. Значи, древните строители биха построили за половин век две магистрали и половина.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ