Колела
Пикапът Tristar на Volkswagen отбелязва 30-годишнината на фирмената система Syncro
/ брой: 223
За тридесетгодишнината на системата Syncro компанията Volkswagen построи интересния пикап Tristar и го показа на международното изложение за търговска автомобилна техника IAA Commercial Vehicle Show в Хановер. Автомобилът е базиран върху актуалния модел Transporter - поколението T5, но предвещава стилните изменения, които феновете ще видят в следващото поколение на автомобила Т6, което се очаква да излезе на пазара през следващата година. Предницата на колата е станала по-остра, появила се е нова светодиодна оптика и отзад оформлението е доста по-интересно, отколкото при серийното изпълнение наТ5.
В товарния отсек на концепта Tristar е използвано екзотично за пикапите решение с двоен под – под основното платно на дъното е скрит още прахо- и водоустойчив таен товарен бокс. Дължината на концепта е 4788 мм, ширината 2320, височината 2066 мм, просветът е увеличен с 30 мм. Летите джанти Rocadura са обути в гуми с размер 245/70 R17.
Салонът е направо разкошен за работна машина и е цял работен кабинет, оборудван с 20-инчова сгъваема маса-планшетник, кафе-машина еспресо, завъртащи се кожени седалки и система за видеоконференция. Лаконичното и елегантно приборно табло е решено в духа на най-ранните транспортери.
Под капака на пикапа е монтиран дизел 2.0 TDI (204 к.с., 450 Нм), работещ със седемстепенен робот със сдвоен съединител DSG и пълно задвижване 4Motion с механичен блокаж на задния диференциал. Тази комбинация позволява на Tristar да се ускорява от място до 100 км/ч за 10 секунди и да развива максимална скорост от 185 км/ч.
Екхард Шолц, председател на борда на Volkswagen Commercial Vehicles, заяви на изложението: „Tristar показва безпрецедентно съчетание от всички преимущества на моделната ни гама T. Той демонстрира нейния потенциал и доказва, че тя, както и преди, си остава пазарен и технически еталон. Tristar събира в себе си елементи от миналото и бъдещето. Направената за юбилея на първия проект и концепт Syncro нова машина подчертава опита на компанията ни в създаването на машини с пълно задвижване и демонстрира жизнеспособността на моделната ни гама Т“.
Малко история
Серийното шествие на системата Syncro тръгва всъщност като фау-ве вариант на трансмисията Quattro на Audi с Passat B2 с купе комби (Variant), през есента на 1984-та година. В края на същата година при Transporter поколение T3 също се прилага пълното задвижване Syncro. Немците имат опити в тази посока и преди, но именно в средата на 80-те години на миналия век постигат напредък, създавайки сериен автомобил с нетипична комбинация от качества. В гамата постепенно се появяват и пикапи с единична и двойна кабина, като една от всъдеходните версии с име Tristar, дала и името на концепта, става много популярна. По-късно системата за пълно задвижване еволюира технически и бива прекръстена на 4Motion.