03 Юни 2024понеделник15:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Петима кандидат-концесионери за летище София

Сред тях е и операторът на аеропортите в Бургас и Варна

/ брой: 71

автор:Дума

visibility 1982

Четири консорциума с водещи европейски летищни оператори и българска компания са подали заявления за участие в процедурата за концесионирането на летище София и офертите си, съобщиха от транспортното министерство вчера, когато изтече поредният удължен срок на процедурата. До 9 май ще се прецени кои от тях отговорят на критериите за допустимост и ще се отворят офертите им за стопанисване на летището и изграждането на нов терминал.

Заявления и оферта е внесъл консорциум "Витоша“ с водещ член "Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид" и партньор британското дружество на китайската "Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп". Този кандидат единствен официално обяви интереса си. Предложението към българското правителство съдържа сериозни планове за развитие и реконструкция на съществуващите терминали на летището, както и дизайни за напълно нов Терминал 3, заявиха от англо-китайския консорциум в съобщение до медиите. "Това е вълнуващ момент за нас, защото наистина вярваме, че летище София има огромен потенциал да осигури по-голяма свързаност на София", каза Андрю Харисън, изпълнителен директор по летищни услуги на "Манчестър Еърпорт Груп".

Другият кандидат е консорциум "Соф Кънект“ с водещ член "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен", който управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт. Фондът "Меридиам" е базиран в Париж и инвестира в инфраструктурни проекти в Европа, Северна Америка и Африка.

"Копенхаген Еърпорс", която управлява летището в датската столица и шведското в Малмьо, не успяха преди години да вземат концесията на летищата Варна и Бургас, сега играе за столичния аеропорт, но като част от консорциума "ССБ София Еърпорт ДжейВи". Негов водещ член е "ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ".

Консорциум между "Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ и "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ А. Ш. с водещ член операторът на три парижки летища "Еърпортс Де Пари“ ЕС. ЕЙ, е четвъртият заявил участие в процедурата. ТАВ е турският кандидат, за когото от БСП твърдяха, че процедурата е направена за него, но реално се афишира през френския си партньор. Компанията бе оператор на истанбулското летище "Ататюрк", чиито клиенти обаче мигрираха към новия аеропрот на турския мегаполис. ТАВ управлява летища и в Грузия, Тунис, Саудитска Арабия.

Петият е българската "Фрапорт България“ ЕАД, която е еднолична собственост на "Фрапорт Малта Инвестмънт Лимитед". За изпълнението на изискването за технически способности и финансови възможности е посочено дружеството "Фрапорт АГ Франкфурт Еърпорт Сървисис Уърлдуайд", което в момента държи 60 процента от концесионера на летищата във Варна и Бургас. Останалият дял е на “Еърпорт Сървисиз България", която е на "Химимпорт", притежаваща авиокомпанията "България Ер" – един от големите длъжници на летище София. "Фрапорт" управлява летището в Хановер, в Лима, Сантк Петербург, Анталия, Любляна, както и две летища в Бразилия, едно в Китай и заедно с гръцката "Копелузос" 14 аеропорта н Гърция.

Българското правителство търси концесионер на летището в София за 35 години с възможност за удължаване на периода с близо една трета. От кандидатите се очаква първоначално плащане от 281,210 млн. евро, което съответства на обявената искана авансова вноска от 550 млн. лв., които да отидат за дълговете на БДЖ и нови влакове.

Стойнев предлага 5 години предпенсионен отпуск за миньорите

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 102

БСП ще защитава на българските производители

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 102

Храните поевтиняват четвърти пореден месец

автор:Дума

visibility 247

/ брой: 102

Обещават още 17 км от " Хемус тази година

автор:Дума

visibility 263

/ брой: 102

Българка става президентка на Мексико?

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 102

Нетаняху се съгласи на примирие

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 102

Наиб Букеле се закле за втори мандат

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 102

Накратко

автор:Дума

visibility 270

/ брой: 102

Различният празник

автор:Александър Симов

visibility 290

/ брой: 102

Царят в Брюксел е гол

visibility 281

/ брой: 102

Забележително невежество

visibility 280

/ брой: 102

Възкресяването на фашизма

автор:Александър Симов

visibility 269

/ брой: 102

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ