23 Април 2024вторник19:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пет плана спасяват заседналия кораб без риск за природата

/ брой: 187

автор:Дума

visibility 67

Разработени са пет възможни плана за разрешаване на ситуацията с кораба "Vera Su" от кризисния щаб, сформиран от всички отговорни институции. Има готовност за спасителна операция за екипажа, който се намира на борда на кораба, натоварен с азотни торове. Горивото от кораба е източено, като е оставено минимално количество, нужно за осигуряване на електричество.

Основна пречка пред акцията по изваждане на плавателния съд са метеорологичните условия. След заседанието на Министерския съвет вчера министърът на транспорта Христо Алексиев обави, че веднага ще търси отговорност от длъжностни лица, а екоминистърът Асен Личев гарантира, че няма да бъде допусната екокатастрофа.

Въпреки това опасенията за такава остават. Според водолаза Михаил Заимов има голяма вероятност азотните торове да се изсипят в Черно море при истински щорм. Заимов е на мнение, че отговорността ще понесе шефът на ИА "Морска администрация" Живко Петров, въпреки че имал малко вина, тъй като цялата държава не разполага с ресурс. "Това е административна структура, която издава лицензи и се занимава с документооборот. Има звено за спасяване, но то е само проформа и не разполага с никакъв бюджет, въпреки че всяка година има инциденти", коментира водолазът. Той разкри, че 30 години нищо не е направено за реакция при такива аварийни ситуации, въпреки че България е ратифицирала конвенцията за морско спасяване през 1999 г. Страната обаче така и не е изпълнявала задълженията си по нея. 

 

 

 

Великденската трапеза поскъпва

автор:Дума

visibility 319

/ брой: 77

Рязкото застудяване удари реколтата от череши

автор:Дума

visibility 348

/ брой: 77

Когато ни свърши руския петрол, бензинът поскъпва

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 77

България в еврозоната - по-реалистично е през 2026 г.

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 77

Извращения

автор:Александър Симов

visibility 333

/ брой: 77

Диверсификация

автор:Мая Йовановска

visibility 310

/ брой: 77

За 10-те постижения след Десети

visibility 303

/ брой: 77

НА ВТОРО ЧЕТЕНЕ И ГЛЕДАНЕ

автор:Лозан Такев

visibility 332

/ брой: 77

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ