26 Април 2024петък20:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Пътпроект 2000" правили сондажите по "Струма" без знанието на АПИ

автор:Дума

visibility 1768

Тежките машини, които правят сондажи в Кресненското дефиле, са на фирма "Пътпроект 2000", която всъщност е изготвила идейния проект за новата отсечка от АМ "Струма". Управителят на фирмата ижн. Любен Симеонов разказа пред БиТиВи, че от миналата лято техни машини правят временни пътища и сондажи, но работата не е по поръчка на АПИ. От Пътната агенция дори не знаели за дейността.
Припомняме, че по преди дни от "Антикорупционнен фонд" съобщиха за сондажи и прокарване на временни пътища в Кресненското дефиле по трасето, по което е предвидено да мине новия участък на АМ "Струма". Оказа се, че реално нито една институция не знае какво се случва. От АПИ обявиха, че не са възлагали подобни дейности, от Държавното горско стопанство също нямаха отговор какво се случва. Насрочена бе проверка, чийто резултати трябва да станат ясни днес.

Според управителя на "Пътпроект 2000" никой не е правил нови пътища, а са възстановявани стари. Инж. Любен Симеонов обаче не можа да обясни защо АПИ не знае за тези дейности.

Заедно с изготвянето на идейния проект, който започна през 2016 г., ние трябваше да направим подробно инженeрно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава набелязаното развитие на автомагистралата. Миналото лято сме направили около 20 сондажа с дължина около 400 метра, а през 2016 г. сме изработили 1700 метра линейни сондажи, каза инж. Симеонов. Той призна, че никой не е искал да се правят допълнителни сондажи, от АПИ единствено са поискали актуализация на парцелния план.

Когато е възложена актуализацията, проектантите са решили „да довършат работата си”, за да не допуснат грешка и да не подведат и правителството, и бъдещи контрактори, стана ясно от думите на управителя на фирмата, изготвила идейния проект. По думите му е имало геоложко проучване, но не със сондажи, а с други методи. Това е наша инициатива, АПИ не знае, подчерта на няколко пъти инж. Симеонов.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ