28 Април 2024неделя03:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пълна абдикация

/ брой: 10

автор:Мая Йовановска

visibility 1241

Една от първите заявки на Росен Желязков като министър бе, че приоритет в работата му е железницата. Освободи се от старото ръководство на "БДЖ Холдинг" и започна да изглежда, че има желание да реши поне някои от проблемите. Защото железницата е част от националната сигурност, има важна социална и регионална функция, а най-вече може да има големи ползи от нея - и транспортни, и икономически, и екологични. Но това, уви, оказва се не е така. От това, дето новите началници казаха вчера, стана ясно, че тази власт продължава своята последователна политика на абдикация от проблемите в сектора и липсата на всякакво желание за неговото развитие.

Разбра се, че почти напълно се разсъхва обявеният ангажимент от управляващите за купуване на нови влакове, поръчката за които бе спряна. От БДЖ бяха принудени да признаят, че заради пълната разруха на подвижния състав пътническите превози не могат да изпълняват графика си. И вместо поръчката да бъде възобновена час по-скоро, ако не цялата, то поне разбита на лотове и до 3 г. да имаме някакви нови влакове, стана ясно, че ще се наемат от други компании срещу 2 млн. лв. Дали това е възможно е отделен въпрос, което показва, че новото ръководство най-малкото е неориентирано, щото едва ли компаниите държат повече от необходимите им влакове. Но дори и това да се случи, е ясно, че целта не е проблемите да бъдат решени и железницата да я има. Да закърпим пробитите гащи, ако това въобще стане, пък после - на дръвника или на тезгяха.

Тази стъпка се обоснова и с факта, че ремонтите, възложени на външни подизпълнители, ставали бавно. А защо е така и кой е виновен? Но вместо да се намери адекватен начин за ремонтиране, ще се плаща наем за ползването на също толкова стари влакове. Над 2 г. продължава да виси и проблемът с ремонта на мотрисите "Дезиро", но и за това нищо не се говори. Пълна абдикация. Но иначе железницата била финансово стабилна. Комай стабилно върви към изчезване.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 667

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 661

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 578

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 751

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 629

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 722

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 724

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 642

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 665

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ