28 Март 2024четвъртък10:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пълна абдикация

/ брой: 10

автор:Мая Йовановска

visibility 1212

Една от първите заявки на Росен Желязков като министър бе, че приоритет в работата му е железницата. Освободи се от старото ръководство на "БДЖ Холдинг" и започна да изглежда, че има желание да реши поне някои от проблемите. Защото железницата е част от националната сигурност, има важна социална и регионална функция, а най-вече може да има големи ползи от нея - и транспортни, и икономически, и екологични. Но това, уви, оказва се не е така. От това, дето новите началници казаха вчера, стана ясно, че тази власт продължава своята последователна политика на абдикация от проблемите в сектора и липсата на всякакво желание за неговото развитие.

Разбра се, че почти напълно се разсъхва обявеният ангажимент от управляващите за купуване на нови влакове, поръчката за които бе спряна. От БДЖ бяха принудени да признаят, че заради пълната разруха на подвижния състав пътническите превози не могат да изпълняват графика си. И вместо поръчката да бъде възобновена час по-скоро, ако не цялата, то поне разбита на лотове и до 3 г. да имаме някакви нови влакове, стана ясно, че ще се наемат от други компании срещу 2 млн. лв. Дали това е възможно е отделен въпрос, което показва, че новото ръководство най-малкото е неориентирано, щото едва ли компаниите държат повече от необходимите им влакове. Но дори и това да се случи, е ясно, че целта не е проблемите да бъдат решени и железницата да я има. Да закърпим пробитите гащи, ако това въобще стане, пък после - на дръвника или на тезгяха.

Тази стъпка се обоснова и с факта, че ремонтите, възложени на външни подизпълнители, ставали бавно. А защо е така и кой е виновен? Но вместо да се намери адекватен начин за ремонтиране, ще се плаща наем за ползването на също толкова стари влакове. Над 2 г. продължава да виси и проблемът с ремонта на мотрисите "Дезиро", но и за това нищо не се говори. Пълна абдикация. Но иначе железницата била финансово стабилна. Комай стабилно върви към изчезване.

Летният сезон тръгва с 10-15% по-високи цени

автор:Дума

visibility 435

/ брой: 58

Цената на яйцата гони световен рекорд

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 58

Париж готов на война с Русия за Одеса

автор:Дума

visibility 557

/ брой: 58

ВМРО-ДПМНЕ отлага промените в конституцията

автор:Дума

visibility 433

/ брой: 58

Евросъюзът отстъпва пред фермерите

автор:Дума

visibility 426

/ брой: 58

Накратко

автор:Дума

visibility 399

/ брой: 58

Десница по дьо Сад

автор:Александър Симов

visibility 459

/ брой: 58

Обирът на руските активи

автор:Юри Михалков

visibility 510

/ брой: 58

Особена порода

visibility 447

/ брой: 58

Престъпен интерес на ЕС

автор:Юри Михалков

visibility 614

/ брой: 58

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ