16 Септември 2025вторник18:53 ч.

Няколко думи

Пълен парадокс

/ брой: 146

автор:Мая Йовановска

visibility 3803

България е сред първенците в черната класация за най-много жертви по пътищата на ЕС. Причата е комплексна, но най-важната - калпавите пътища. И макар, че правителството на ГЕРБ създаде и агенция по пътна безопасност (поредната подобна структура от над десет) у нас държавна политика по пътната безопасност липсва години наред. 

Гордостта на Бойко Борисов бяха магистралите и пътищата. Затова там се изсипваха милиарди левове (по традиция - в края на годината), недовършени отсечки се откриваха официално по няколко пъти, правеше ремонт на ремонта на ремонта... Оказа се, че има селски пътища, за които при управлението на ГЕРБ са плащани по над 1 милион лева на километър. И както всеки божи ден се убеждаваме - резултатът, меко казано, е плачевен. Той е направо престъпен. 

Откакто служебното правителство на Румен Радев встъпи в длъжност няма ден без на показ да излиза поредната схема на ГЕРБ за нечие облагодетелстване за сметка на парите и интереса на всички български граждани. В края на юни стротелната министърка разкри конкретен случай как държавната "Автомагистрали" е дала аванс от 84 милиона лева на фирма доставчик на материали за изграждането на отсечка от прословутата магистрала "Хемус" години преди началото на строителството.

През изминалата седмица в поредната порция скандални разкрития Комитова констатира, че докато държавата е давала авансово пари за още дори неначенати дейности по магистралите, парите за планирани ремонти на пътища са крайно недостатъчни. Те и така са заложени в бюджета на АПИ. Уравнението не излиза, когато в МРРБ правят съпоставка на парите, осигурени за "Хемус", и средства за текущи ремонти на пътната мрежа в страната. Дадените досега предварително пари за "Хемус" били 70 на сто от необходимата сума, строителството обаче било изпълнено на около 13%.  Този случай не е неизвестен, защото в бюджета бяха върнати пари по това перо, срещу което впрочем строителният бранш скочи. Същевременно за текущите ремонти на пътищата на фирми е възлагана дейност, без да е осигурено финансирането. Става въпрос за три-четири пъти по-малка от необходимата сума. Традицията пак идва от ГЕРБ, които поръчвали работа, а фирмите чакали бюджетния излишък в края на годината, за да си получат парите.

Всеки знае, че Борисовите финансови министри си разписваха бюджета със скрити излишъци, за да раздават пари по лично усмотрение. Този начин на "финансиране" е пълен парадокс. Той е и извън закона, начин да се заобиколят разпоредбите на нормативните документи за сметка на всички български данъкоплатци. Е, асфалт не се яде, но както на всички стана ясно, от асфалт се краде.

Има ли да каже нещо по въпроса прокуратурата?

Българинът прави неразумни инвестиции преди еврото

автор:Дума

visibility 668

/ брой: 172

БДЖ с намаления за ученици и студенти

автор:Дума

visibility 596

/ брой: 172

Годишната инфлация се задържа на 5,3 на сто

автор:Дума

visibility 546

/ брой: 172

Банкнотите в обращение у нас намаляват с 9%

автор:Дума

visibility 549

/ брой: 172

Отново бум на нелегални мигранти

автор:Дума

visibility 592

/ брой: 172

Работещи и пенсионери в Гърция с повече пари

автор:Дума

visibility 626

/ брой: 172

Тръмп шокиран от "меките" санкции

автор:Дума

visibility 580

/ брой: 172

Накратко

автор:Дума

visibility 565

/ брой: 172

Военни комикси

автор:Александър Симов

visibility 599

/ брой: 172

Парите на инвалидите

visibility 615

/ брой: 172

Къде е реалното производство?

автор:Гарабед Минасян

visibility 639

/ брой: 172

Ще събарят ли старите панелки за нови жилища?

visibility 642

/ брой: 172

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ