16 Юни 2024неделя22:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Пакетът "Макрон" отива в ЕП, въпреки възраженията на България

автор:Дума

visibility 53

Транспортните министри от ЕС одобриха вариант на Пакета "Макрон", но с текстове, срещу които възразиха осем държави, включително и България. Повече от 14 часа продължиха преговорите в Брюксел, за да се стигне до компромис по реформата в международните превози, предаде Франс Прес. Текстовете бяха приети и ще отидат отново в Европейския парламент, въпреки съпротивата на няколко държави.

Вариантът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи.
Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна, за да се избегне това тази практика в чужбина да стане почти постоянна, се казва в споразумението. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.

Преговорите между европейските министри на транспорта бяха белязани от разногласия между два блока страни, обвиняващи се съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм, посочва Франс Прес. Полша и Унгария заклеймиха споразумението като „непропорционално”, „дискриминационно” и „протекционистично”. Според тях то ще навреди на конкурентоспособността в сектора. Подобна е и позицията на България. Нашите евродепутатите се противопоставиха на част от текстовете с мотива, че новите правила поставят превозвачите от по-малките държави в ЕС в дискриминационна позиция спрямо големите.

Споразумението „цели да установи по-справедливи правила за водачите и транспортните компании и да засили ефективността на националните контролни власти“, е мнението на  австрийският министър Норберт Хофер, който бе председател на срещата.

Текстът, приет от мнозинството от страните в ЕС, е „голям напредък за хармонизиране на социалните права на заетите в сектора“, смята френската министърка Елизабет Борн.

Страни като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в държави членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник (на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува), допълва Франс Прес.


Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

автор:Дума

visibility 1318

/ брой: 111

Произвеждаме все по-малко плодове

автор:Дума

visibility 1228

/ брой: 111

Задава се голям излишък на петрол

автор:Дума

visibility 1155

/ брой: 111

Пускат еднодневна винетка за леките коли

автор:Дума

visibility 1111

/ брой: 111

Не давайте партията на търговците

автор:Дума

visibility 1418

/ брой: 111

Трябва ни управление на широка основа

автор:

visibility 1334

/ брой: 111

БСП е жертва на структурите си

visibility 1466

/ брой: 111

Конференция за мир или "път към нищото"

автор:Таня Глухчева

visibility 1331

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ