24 Юли 2024сряда11:41 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

/ брой: 111

автор:Дума

visibility 3278

Министерството на околната среда и водите даде зелена светлина за изграждането на едното платно на АМ "Струма" извън Кресненското дефиле. Това ще позволи да започне работата по последния участък на аутобана между Крупник и Кресна.
Екоминистерството е преценило, че не е необходима нова оценка за въздействието върху околната среда. Така процедурата по изграждането на т.нар. източен вариант е отключена. Според решението на МОСВ изграждането на магистралата няма вероятност да окаже значително отрицателно въздействие върху околната среда, както и върху природни местообитания, популации и местообитания на видове, предмет на опазване в защитени зони.
От 23 май 2018 г. има действаща ОВОС на цялото трасе на АМ "Струма" през Кресненското дефиле. Оценката е минала и през съдебни обжалвания от страна на екологични неправителствени организации.
Одобрен е източният вариант на еднопосочното платно от Кулата към София, извън Кресненското дефиле.
Повече от 20 години се бави цялостното изграждане на магистрала "Струма". Основна причина са делата на зелените организации срещу проекта. По данни на „Българска асоциация на пострадалите при катастрофи", в Кресненското дефиле са загинали 74 души, а ранените са над 400 за последните две десетилетия.
Трасето през дефилето е най-натовареният двулентов път в Европа. Въпреки сложените разделителни колчета, пак има катастрофи. Задръстванията и тапите, особено през летния сезон и празничните дни, са постоянни. В по-натоварените дни колоната преди Симитли стига до новия тунел "Железница".
Еколозите от години настояваха за тунел, но геолози и геодезисти са категорични, че той не може да бъде построен през най-сеизмичната зона в страната. Друг проблем е, че скалите в дефилето са със силна радиоактивност. На това място и до днес има пет уранови мини а в с. Крупник в началото на Кресненския пролом има станция, която мери газ радон.
След решението на МОСВ следва изработване на техническия проект. Строителството може да започне до пролетта на 2025 г.

3000 престъпления на ден срещу жени

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 139

Словакия получи от САЩ два Ф-16

автор:Дума

visibility 62

/ брой: 139

14 палестински фракции се споразумяха в Китай

автор:Дума

visibility 64

/ брой: 139

Камала Харис събра нужната подкрепа

автор:Дума

visibility 59

/ брой: 139

Унищожител и гробар

автор:Александър Симов

visibility 60

/ брой: 139

Светът пак е Олимпиада

автор:Марин Милашки

visibility 67

/ брой: 139

Напразни надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 55

/ брой: 139

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ