Пак титла за Мерцедес
Верстапен скочи да бие Окон, който му отне победата в Бразилия
/ брой: 220
Мерцедес заслужи нова титла при конструкторите във Формула 1. Кръг преди края на сезона немският конструктор е недостижим на върха с 622 т., а преследвачът му Ферари е с 556. Реално "сребърните стрели" бяха предсрочно короновани за пети пореден път от свързания с Мерцедес Естебан Окон. В Гран при на Бразилия френският пилот на Форс Индия удари лидера Макс Верстапен (Хол, Ред Бул) и така му отне победата. Инцидентът стана в 44-ата от 71 обиколки, когато Верстапен затвори с обиколка Окон, който обаче тръгна да си връща позицията и така двата болида се удариха и завъртяха. От сблъсъка се възползва Люис Хамилтън (Вбр, Мерцедес), който излезе първи с 5 сек. аванс пред холандеца и въпреки че не разполагаше с добра кола, удържа първата си позиция до края.
"Такъв идиот да те извади от състезанието. Няма такова състезание", побесня Макс и след финала налетя с юмруци на французина, но беше спрян, след като го изблъска няколко пъти. Стюардите го наказаха с 2 дни общественополезен труд. Окон пък беше признат за виновен и освен 10-те секунди наказание, които изтърпя още по време на състезанието, му бяха прибавени 3 наказателни точки към лиценза му на пилот.
Хамилтън навъртя обиколките за 1:27:09,066 ч., а Верстапен финишира втори само на 1,469 сек., пред Кими Райконен (Фин, Ферари) на 4,764 сек. За Хамилтън, който си гарантира пета световна титла още предния кръг, това е 10-и успех за сезона и общо 72-и в кариерата. Титлата на Мерцедес обаче тотално беше засенчена от скандала между Окон и Верстапен.
"Пилот на Мерцедес, на когото му е обещано място за 2020 г., се блъска в лидера - невероятно. Някой можеше да му каже: "Здрасти, това е лидерът, той е с нови гуми, не го атакувай. Този идиот получи само 10 сек., очаквах много по-сериозно наказание", обяви съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко.
"Никога не трябва да допускаш, че даден пилот не е от вътрешната ти страна и ще върне газта, само защото е изостанал с обиколка. Трябва да му оставиш допълнително място. Вината според мен беше 60% на Макс и 40% на Естебан. В случая Окон бе в различно състезание от това на Макс. В позицията на Естебан нямаш какво да губиш. Искаш да минеш напред. Имаш много по-бързи гуми, а пилотът пред теб не кара на пълна газ. Макс не натискаше на 100% и пазеше гумите си и съответно задържаше Естебан", анализира инцидента Хамилтън.
Мерцедес изравни постижението на Ферари от края на миналия век и началото на този с 5 поредни световни титли при пилотите и конструкторите. Шефът на тима Тото Волф обяви след финала на "Интерлагос", че е останал „без думи”, след като отборът му е повторил „невъзможния” рекорд на Скудерията. Той разкри още, че след състезанието е получил поздравление по телефона от президента на ФИА Жан Тод, който беше начело на Ферари, когато италианците постигнаха най-големите си успехи във Формула 1.
Последното състезание за сезона е на 25 ноември на пистата "Яс Марина" в Абу Даби.
Ферари има 6 поредни световни титли при конструкторите от 1999 до 2004 г., а Скудерията и Мерцедес са единствените отбори с по 5 поредни световни титли при пилотите. През 2019 г. Хамилтън ще преследва шестата си световна титла в опит да догони рекордьора Михаел Шумахер, който е със 7.
Волф обясни, че този сезон е бил най-трудният за Мерцедес, но и най-удовлетворяващият. От началото на новата турбо ера във Формула 1 през 2014 г. Мерцедес е спечелил всички титли при пилотите и конструкторите, а Хамилтън има 50 победи от 99 старта през този период, отбелязва autoclub.bg.