29 Март 2024петък10:45 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Отмъщението на Хрушчов" ЗАЗ-965 отметна половин век

/ брой: 240

автор:Дума

visibility 2381

На първи октомври 1960-а година целокупното прогресивно човечество отбеляза пускането на първия сериен автомобил Запорожец ЗАЗ-965, получил по-късно няколко прозвища – зазик, гърбушко /горбатый/, отмъщението на Хрушчов и др. До края на същата година са направени около 1500 екземпляра от новата съветска миникола. От 1962-а заводът стартира производството на модификацията 965С за превоз на поща с десен волан и метални панели вместо задните стъкла, както и с пощенска кутия на мястото на задната седалка, а от 1963-а и на автомобили с ръчно управление за инвалиди.
Също през октомври 1962-а стартира производството на модернизирания вариант ЗАЗ-965А с променени външни въздухозаборници и въздуховоди, разглобяем заден панел, улесняващ свалянето и качването на мотора, операция изпипана до съвършенство от собствениците на автомобила, наречен още и „самоучител на майстора“. Колата имала променен преден капак, приборно табло и фарове.
Машината станала и по-мощна - 30 к. с. при 4200/мин вместо предишните 23 к. с., като това е постигнато с увеличаване на ходовия обем от 746 до 887 куб.см. Максималната скорост нараснала на 110 км/ч, а разходът на гориво бил 5,5 л на 100 км.
Успоредно с предназначените за съветския пазар машини се правели и за износ – вариантът 965А Ялта, който имал многослойна шумоизолация, външно огледало, пепелник, радиоприемник, хромирани лайсни с надпис 965А, дръжки имитиращи слонова кост с хромирани елементи, волан, напомнящ този на Волга 21. Общо от октоври 1960-а до 1969-а година са произведени 322 106 запорожеца от първия модел , много от които все още пърпорят по улиците, включително и у нас, най-вече заради непрестанните грижи на спомнящите си с умиление младостта си собственици.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 498

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 511

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 464

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 555

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 474

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 424

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 544

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 548

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ