Откриват горещ телефон за нередности в туризма
Телефонна линия, на която да се подават сигнали за нередности в туризма, отриват от ресорното министерство. Линията вече е активна и ще работи денонощно. На нея може да подават сигнали и потребители, които са станали свидетели на недобри практики в сектора. Това обяви министър Николина Ангелкова пред Нова тв. Тя призна, че Министерството на туризма не упражнява надежден контрол върху качеството на услугите, които се предлагат на туристите. Според нея обаче това било задължение на КЗП. Слабото звено била комисията, която трябвало да сигнализира министерството. Проверки обаче се правели, когато се поиска категоризация за някой обект и след това не е ясно кога има проверки за контрол. Министерството може да стартира процедура по отнемане на зведи, ако някакъв огран реши да ни сигнализира, обясни Ангелкова.
Тя уточни, че всеки работен ден между 9 и 17:30 експерти от министерството ще изслушват и записват сигналите, през останалото време това ще става чрез автоматизирана система, която ще се проверява своевременно.
Телефонът е 02/9046895, като цената на 1 мин. разговор ще е на тарифата на мобилния план на потребителя и няма да има допълнителна надценка. Сигнали може да се изпращат и на е-mail: nerednosti@tourism.government.bg. Министърът посочи още, че новата линия ще съществува заедно с открития през миналата година телефон за сигнали за нередности по плажа.
Тя коментира и скандалния случай с хотел "Чифлика Палас Ризорт и Релакс", станал известен като "хотела на ужасите". Той вече е затворен. По думите й имало пропуски именно в контрола, който трябва да се извършва от КЗП. Затова се стига до такива крайни случаи, коментира министърът.