29 Ноември 2025събота01:14 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

От нищо нещо в Холивуд

/ брой: 13

автор:Альона Нейкова

visibility 2404

Преди време световноизвестна американска кинокомпания обяви, че планира да заснеме филм, основан на играта "Морски бой". Режисьорът на лентата Питър Бърг, прочул се покрай хита "Хенкок", ще разполага с бюджет от 200 млн. долара, като продукцията ще излезе по екраните през май 2012 г.
За мнозина ще е непонятно как ще се направи филм по мотиви на игра, която представлява онова елементарно поле от 10 квадратчета, върху което се позиционират абстрактни корабчета, като целта е те да бъдат унищожени от играчите. Но явно за Холивуд наистина няма невъзможни неща и филми там се правят от всичко и от нищо. Стига да имат многомилионен бюджет. А те го имат.
Днешните западни кинематографисти вече се хващат да екранизират определен сюжет не заради богатата палитра от отношения, силни характери или особености в сценария. Най-важна за тях е популярността на първоизточника на сценария. Тоест киното се превръща едва ли не в съпътстващ продукт не само на известни образи от литературни творби или комикси, но дори и на класически игри, за които са необходими само лист и химикалка. И ако преди героите от популярни филми са се превръщали в играчки, изображенията им украсявали тениски и стикери, сега нещата се обръщат на 180 градуса.
Трябва да се признае, че филмирането по странни първоизточници не е от вчера. В началото на 90-те години на миналия век на екран излезе кинопродукция, основана на популярната тогава компютърна игра "Супер Марио". Лентата събра изключително негативни отзиви от страна на критиците и бе определена като абсолютен провал по брой зрители, влезли в салоните да я гледат. Дори звездите Денис Хопър и Боб Хоскинс, снимали се във филма "Супербратя Марио", признаха, че ги е срам за участието им в подобна боза.
Този факт обаче не пречи на някои зрители да тръпнат в очакване например на екранизацията на помагало за бременни, основано върху многобройни пособия за бъдещи майки. И ако някой си мисли, че филмът ще е нещо като образователно предаване, трябва да е наясно, че идеята е съвсем друга. Инициаторите на проекта възнамеряват да превърнат сборника със съвети за кандидат-родители в истинска драма. Героите на филма са 5 съпружески двойки, очакващи дете. Навярно създателите на творбата възнамеряват прегледно да демонстрират вече и в кинотворба какво може и какво не бива да правят бременните.
А как ви се струва идеята за екранизация на песен? И тук не става дума за стандартен видеоклип с продължителност 3-4 минути. Иде реч за анонсирания през есента на миналата година проект на канала Lifetime TV "Молитви без отговор". Идеята е основана на композицията "Unanswered Prayers" на известния кънтри изпълнител Гарт Брукс. Оказва се, че 18-те реда на песента се струват на идеолозите на кинопроекта за напълно достатъчни и достойни да бъдат филмирани.
Тези примери, разбира се, не са изчерпателни. Но си струва да бъдат споменати, най-малкото заради факта, че родни кинематографисти все по-често напоследък се оплакват не само от недостиг на средства, но и от липса на оригинални сюжети за направа на добри продукции. Холивудската машина за филми обаче продължава да доказва, че кино може да се прави от всичко. Стига и зрителят да го повярва.

 

Обсъждат три варианта на тунел под Петрохан

автор:Дума

visibility 1239

/ брой: 224

Подменят 40 км водопроводи в София

автор:Дума

visibility 1242

/ брой: 224

Европрокуратурата разследва Загреб и Рим

автор:Дума

visibility 1078

/ брой: 224

Пенкова иска от ЕК още права за регионите

автор:Дума

visibility 1222

/ брой: 224

Полша и Балтика се страхуват от Русия

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 224

Тръмп посъветва Япония да не провокира Китай

автор:Дума

visibility 1199

/ брой: 224

Тъжен извод

автор:Александър Симов

visibility 1140

/ брой: 224

За мъжете в униформа

visibility 1050

/ брой: 224

Когато имаше масов спорт - приоритет на държавата

visibility 1162

/ брой: 224

Спрете да лъжете! Путин не ни е враг

visibility 1248

/ брой: 224

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ