05 Юни 2025четвъртък14:07 ч.

Opel показа концепта си Monza отвсякъде

/ брой: 196

автор:Дума

visibility 2189

Автомобилът на бъдещето за Opel - така характеризира Opel Monza шефа на компанията Карл-Томас Нойман, добавяйки, че автомобилът съчетава в себе си както наследството на марката, така и нейното бъдеще. Ако говорим за наследство, то името Monza за Opel наистина не е ново - за пръв път купе с това име беше представено през 1977-а година и то се задържа в производство до 1986-а.
За бъдещето на Opel говори не само външността на новата Monza, но и използваните в нея технологии. Вътре на таблото вече няма отделни монитори, а единен дисплей, разпънат от врата до врата. На него се показва не само информация за работата на системите на колата, но и различни декоративни елементи, според вкуса на шофьора и може би най-вече на домашната ръководителка. Колата може да се включва сама директно към смартфона на водача и да го свързва с избрана група хора, да споделя информация, например за маршута напред, с всички желаещи.
Реално погледнато, новата Opel Monza във вида си Concept е нещо средно между комби и купе, с типичните за суперколите врати тип "крило на чайка". Под тази ефектна външност са скрити не по-малко впечаляващи технологии. Немците са преразгледали напълно концепцията за подаване на информации към водача и пътниците. Целият преден панел на таблото е единна проекционна повърхност, зад която са скрити 18 светодиодни проектора. Начинът им на работа може да се променя в търсене на желаната комбинация от данни в зависимост от вкуса на пътниците или от настроението на водача.
Тази наистина гигантска система за проекции изкарва на таблото пътна или развлекателна информация, декоративни елементи, които могат да се настройват по желание и настроение - нещо, което хората на марката смятат за революция в областта на интериорния автомобилен дизайн.
Едва ли тази четириместна машина ще попадне в този си вид на производствената линия, но няма съмнение, че следващите серийни модели на марката Opel ще вземат доста от чертите и техническите й решения в задвижването и оборудването си.
Концептът има модулен силов агрегат, който дава възможност при нужда да се заменят различните му възли. В изложбения екземпляр, който ще видим на автосалона във Франкфурт на 10-и септември, е използван хибриден агрегат, в основата на който е общата хибридна система за задвижване на вече известните модели-близнаци Opel Ampera/ Chevrolet Volt. Но тук е заменен основният агрегат - вместо атмосферния бензинов мотор 1.4 л инженерите са използвали още по-икономичния мотор 1.0 SIDI turbo, който може да работи и на метан.
Фридхелм Енгер, шеф на проекта за концепта, сподели, че Monza показва как от Opel виждат бъдещето на марката, в което скулптурният дизайн на моделите се съчетава успешно с немското инженерно ниво.



Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 263

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 251

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 254

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 258

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 202

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 222

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 228

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 238

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ