Омбудсманът към КЕВР: Цените на ВиК услугите да отговорят на качеството
/ брой: 68
Цените, които гражданите заплащат за вода, да съответстват на качеството на предоставяната услуга. Това поиска омбудсманът Диана Ковачева при участието си в онлайн заседанията на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР). На тях бяха обсъдени указанията за прилагането на наредбите за цените и качеството на ВиК услугите за следващия петгодишен регулаторен период - 2022-2026 г.
КЕВР отново приема метода за ценово регулиране "горна граница на цени", без да изтъква никакви аргументи в подкрепа на този избор. Същият метод се прилага и през настоящия регулаторен период, през който сме свидетели, че качеството на предоставяне на ВиК услугите не се е подобрило, но това пък не влияе на покачването на цените им, изтъкна доц. Ковачева и поиска от регулатора да се обоснове защо пак избира точно този метод.
Омбудсманът подчерта, че очевидно продължават да съществуват проблеми, заради които бизнес плановете се одобряват със значително закъснение, но в същото време няма ясно разписан регламент как Комисията да процедира в тези случаи. Тя попита как ще действа комисията при липса на правила за одобряване на бизнес план и определяне на цени на ВиК услугите, когато част от регулаторния период е изтекъл, съобщиха от пресцентъра на обществения защитник. Диана Ковачева обърна внимание на социалната поносимост на цените на ВиК услугите.