05 Юни 2025четвъртък11:33 ч.

На снимката: Виолета Комитова

Комитова:

Няма магистрала "Струма", а обикновен път

/ брой: 232

автор:Дума

visibility 571

Участъкът край отбивката за с. Боснек, където на 23 ноември катастрофира македонски автобус и 45 души загинаха, не е магистрала или скоростен път, а обикновен междуградски път, заяви вчера пред "Нова телевизия" регионалният министър Виолета Комитова. Тя каза, че не е знаела и до "онзи ден" си е мислела, че това е магистрала "Струма". Комитова припомни факта, че пътят все още няма акт 16. Според министъра не трябва целият фокус да се насочва към инфраструктурата, като добави, че има индикация как на 300 метра преди катастрофата е имало теч на гориво и пушек. Комитова обаче не даде повече подробности, но посочи, че не се коментира и темата, че инцидентът става, когато е тъмно и мокро, както и дали превозното средство не е дало някакъв дефект.

Министърът обяви, че не е доволна от поддръжката на инфраструктурата. Според нея трябва да се правят регулярни проверки. 

"Само за този участък от 31 км ни отне седмица", каза тя и добави: "Още не са завършени отчуждителни процедури за този път. Проектната му скорост е 90 км. През 2013 г. някой вдига скоростта на 120 км. без да отговаря на изискванията, но скоростта не е основната причина за тази катастрофа", каза тя.

"Някои ни внушиха, че катастрофата е станала заради липсата на боя по маркировката", каза Комитова. Тя обясни, че фирмите, наети през април да подновят маркировката, са положили само средната осева линия. Обществената поръчка е за 1,2 млн. лева за 60 км подновяване на маркировката, като фирмите вече два пъти са санкционирани. Сега обаче те не могат да работят, защото времето не позволява. 

Комитова каза, че мантинелата в участъка е по норма от 2002 г., като сравни такива участъци с панелните блокове, които не отговарят на настоящите противоземетръсни изисквания, но това не означава, че ще се преправят. 

Заместник-министърът Иван Шишков пък заяви пред БНТ, че ще бъде предложен законодателен вариант, чрез който всичко, което държавата е строила незаконно на стратегически обекти, да не се налага да бъде премахвано. Той обясни, че трябва да се направи инспекция на цялата пътна инфраструктура, която е 20 хил. км, за да се очертаят рисковите места и приоритетно да се предвидят за ремонтиране.

 

  

 

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 2

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 1

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 3

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 1

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 2

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ